A 2020-as szezonnyitó sajnos megintcsak nem jól végződött Kimi számára. A verseny vége felé jobb első kereke megadta magát, és leesett autójáról. Így Kimi nem tudta befejzeni a versenyt, ezzel pedig nulla pontot szerzett a Red Bull Ringen.
KIMI RÄIKKÖNEN: (Kiesett)
"Kár, hogy így kellett befejeznünk a versenyt, miután egyre jobb lett a helyzetünk. Tegnaphoz képest előrébb léptünk, egész jó sebességünk volt. Az első biztonsági autós szakasz nem jött jól nekünk, több helyet is vesztettünk, de még úgy is jó pozícióban voltunk, és a friss gumikkal a pontokért is harcolhattunk volna. Sajnos végül ki kellett állnunk. A probléma meglepetésként ért, nem volt semmi jele. Meg kell néznünk, hogy miért történt ez. Mindenestre a versenytempónk egy pozitívum a mai nap után, de tovább kell fejlődnünk."
Kimi a 19. helyről várhatja az Osztrák Nagydíj rajtját vasárnap. Az Alfa Romeo ezúttal sem szárnyallt. Úgy tűnik, onnan folytatódik ez a szezon, ahol az előzőt abbahagyták. : /
KIMI RÄIKKÖNEN: (19. hely)
"Tudtuk, hogy nem lesz könnyű a mai nap, de úgy tűnik ma így sikerült. A határon autóztunk, az utolsó körömön pedig forgalomba is kerültem. Meg kell találnunk újra a módját annak, hogy versenyképesek legyünk. Nem itt szeretnénk lenni, de ez még csak az első verseny, van időnk javulni. Holnap igyekszünk jobb eredményt elérni. Nincs semmi veszítenivalónk szóval csakis a legjobb formánkat fogjuk nyújtani."
Nehezen tudta tartani az 5 esztendős fia, Robin tempóját az utóbbi hetekben jobb híján gokarttal száguldozó Kimi Räikkönen, aki a négy hónapos kényszerszünetéről is mesélt.
A gokartozás volt az egyetlen lehetősége a száguldásra Kimi Räikkönennek az elmúlt hónapokban, és a közösségi oldalas posztok alapján ezt igyekezett is kihasználni. Nemrég felesége tett közzé egy videót arról, ahogyan fiával, az 5 esztendős Robinnal gokartozik Svájcban. Minttu Räikkönen azt írta a videóhoz, hogy érzése szerint az ifjabb Räikkönen a gyorsabb.
Az Alfa Romeo versenyzője Ausztriában elismerte, nehezen tudott lépést tartani fiával. „Nem tudom, hogyan vethetném össze őt magammal. Ez a szórakozásról szól. Vannak napok, amikor többet körözünk, máskor kevesebbet. De a gyerekek már csak ilyenek: egyik nap ezt akarják csinálni, a másik nap azt. Az a legfontosabb, hogy élvezze. Egy kicsit gyorsabb volt nálam, és én a kölcsöngokarttal nem tudtam tartani vele a lépést. Több lóerőre lenne szükségem, és bizonyára a súlykülönbség is szerepet játszik. De ettől eltekintve jó volt. Nincs rajta nyomás, addig csinálja, míg élvezi” – mondta a közös száguldásról.
Räikkönen elmondása szerint Ausztrália után előbb Svájcba repült, majd családjával együtt Finnországba tették át a székhelyüket, és csak a múlt hónapban tértek vissza svájci otthonukba. A hosszú kihagyás még az F1-ben 19 éve debütált veteránnak is szokatlan lehetett, ám nem esett nehezére feltalálni magát. „Olyan volt ez, mint egy hosszú nyári szünet, vagy a téli szünet. Egyszerűen minden hosszabbra nyúlt, és a körülmények kicsit mások voltak. Mi az egész családdal Finnországban voltunk, és nagyjából négy hete mentünk vissza Svájcba. Normál dolgokat csináltam otthon, a ház körül. Jó volt. A versenyeket törölték, de az edzés szempontjából nem változott semmi: próbáltam fitten tartani magam” – mesélte.
Az osztrák ORF csatorna megkérdezte, hiányzott-e neki bármi az F1-ből ezen időszak alatt. „Nem igazán. Váratlan volt a szünet, de hamar világossá vált, hogy pár hónapig nem fogunk F1-es versenyen szerepelni” – felelte.
Azt is elárulta, hogy miután az Ausztrál Nagydíjat lefújták, már nem érte meglepetésként, hogy júliusig tolódott a szezonnyitójuk. „Őszintén szólva nem lepődtem meg annyira, mivel a járvány már kezdett az egész világban terjedni. Világos volt, hogy ez nem fog gyorsan lecsengeni. Én valójában már azt is őrültségnek tartottam, hogy próbáltunk versenyezni Ausztráliában, mivel a vírus már akkor terjedt” – jelentette ki az utazásukat már Melbourne-ben is bíráló finn.
Hivatalosan is kezdetét vette az Osztrák Nagydíj, a 2020-as szezon első versenyhétvégéje. Le is zajlott már a mai napon az első két szabadedzés, melynek végeredményeit azalábbiakban láthatjátok.
Kimi Raikkonen 2012-ben tért vissza a Forma-1-be a gyári Renault csapat utódjaként létrejövő Lotusszal. Arra talán a finn sem számított, hogy az autó annyira versenyképes lesz, 15 dobogós helyezést, köztük 2 futamgyőzelmet szerezzen.
A 2009-es szezon egyáltalán nem úgy alakult, ahogyan arra a Ferrari számíthatott. A 2008-ban a világbajnoki címért Felipe Massával az utolsó versenyig harcban lévő csapat nagyon rosszul kezdte az új szabályok szerinti 2009-es idényt.
Raikkonen a maximumot kihozta a gyenge autóból, azonban 2010-re Fernando Alonso váltotta le a finnt, aki szünetet tartott az F1-től, és csak 2012-ben tért vissza a száguldó cirkuszba.
A finn újságíró, Heikki Kulta már 20 éve követi Raikkonen pályafutását, és ő mesélt a Formula 1.com-nak a finn Lotusos korszakáról.
„Először a 2011-es Német Nagydíjon hallottam arról, hogy Kimi visszatérne a Forma-1-be. Akkor még a Williamsszel tárgyalt, de később az ősszel kiderült, hogy a Lotusszal írt alá, és én is azonnal írtam a szerződésről.”
„Még akkor is, ha annyira tapasztalt vagy, mint én, a legnagyobb kihívás az, hogy rengeteg dolgot újra kell tanulnod” – mondta Raikkonen akkor. „Fogalmam sincs, hogy a csapat hol tart, merre tart, de majd kiderül ez, amikor elkezdődik a szezon.”
„Fantasztikus volt látni, hogy milyen gyorsan alkalmazkodni tudott a körülményekhez annak ellenére, hogy mennyi időt volt távol" - folytatta Kulta. 2012-ben a negyedik versenyen második lett a Lotusszal. Az év végén a győzelme Abu Dhabiban örökre meg fog maradni – különösen, miután karácsonyra egy „Leave me alone” feliratos pulcsit kaptam.
„Kimi Raikkonen két év alatt 390 pontot szerzett a Lotusnak. A csapatfőnök, Gerard Lopez biztosan nem számított ilyen teljesítményre, amikor azt vállalta Raikkonen szerződésében, hogy minden pont után 50,000 eurót fog fizetni. Ez majdnem csődbe vitte őt, és a csapatot is, mert csak a pontokból, és a bónuszokból Kimi Raikkonennek 19,5 millió dollárt kellett fizetnie.”
„Amikor 2013-ban a pénz is elkezdett fogyni a csapattól, a csapat kedve is elillant. Már majdnem biztos volt, hogy nem fog Raikkonen vezetni a 2013-as Abu Dhabi Nagydíjon, de végül még is megjelent.”
„Amikor megkérdeztem, miért érkezett meg ilyen későn, csak így válaszolt: „Amikor nem fizetnek neked semmit egész évben, igen nehezen összeköthető a pozitív gondolkodással.”
„Az volt végül az utolsó versenye a Lotusszal. Miután megműtötték a hátát, a következő szezont már ismét Ferrari pilótaként kezdte.”