Kiminek idén először sikerült bejutni a kvalifikáció második szakaszába, ahol a 14. helyet szerezte meg. A korábbi időmérős eredményekhez képest ki lehet jelenteni, hogy ez egy elég jó eredménynek tekinthető.
KIMI RÄIKKÖNEN: (14. hely)
"Az biztos, hogy ez egy pozitív nap volt. A kocsi sokkal jobb volt, így magabiztosabb is voltam és úgy vezethettem, ahogyan szeretnék. Sikerült a Q2-be jutni, és lehet, hogy előrébb is végezhettünk volna, de nem volt több szett lágy gumink, ezért a közepeseken kellett mennünk. Talán harcolhattunk volna a Q3-ba jutásért, de így is boldogak lehetünk. Megvan a sebességnk és remélhetőleg holnap kamatoztathatjuk. Jó irányba haladunk, és tudjuk mi a teendő, hogy pontokat szerezzünk holnap - gyorsabbnak kell lennünk, mint az előttünk lévők."
Kimi a 15. helyen végzett a hétvégi silverstoni versenyen, ahol a Forma-1 70. évfordulóját ünnepelték. A versenyt Max Verstappen nyerte meg Lewis Hamilton és Valtteri Bottas előtt.
KIMI RÄIKKÖNEN: (15. hely)
"Nem örülök, hogy nem sikerült pontokat szereznünk, de a tempónk nem volt rossz. A maxot hoztuk, de az utolsó helyről csak a 15. helyig jutottunk, tehát még mindig hiányzik valami, főleg az időmérőkön, ahhoz, hogy a top 10-ben lehessünk. Úgy gondoltuk, hogy az egykiállásos taktika jó lehet, így kipróbáltuk: a gumik elég sokáig bírták, elég jó volt a tapadás is, de iszonyat nagy vibrációt éreztem, ezért lassabban kellett mennem, nehogy eltörjön valami. Végül pont nélkül távoztunk, ezért jobb telejsítményre van szükség, ha előrébb akarunk végezni."
Nem finomkodott a 70. Évfordulós Nagydíj időmérőjén utolsó helyre kvalifikáló Jégember, amikor az Alfa Romeo tempójáról beszélt. A csapattárs Antonio Giovinazzi szerint is elérhetetlen volt a Q2.
Nagyon úgy tűnik, hogy immár nem a Williams, hanem az Alfa Romeo a Formula-1 sereghajtó istállója: a 70. Évfordulós Nagydíj időmérőjén Antonio Giovinazzi a 19., Kimi Räikkönen pedig a 20. helyen végzett, azaz ha nem lesznek büntetések, az utolsó sorból vághatnak neki az idény ötödik futamának. Räikkönen nem is finomkodott, amikor a tempójukról beszélt a kvalifikáció után:
„Egy kicsit jobbnak érződött az autó, a köridőnk viszont egyszerűen túl lassú, legalábbis ma. Megpróbálunk tovább dolgozni ezen holnapra, aztán meglátjuk, ez mit hoz. Nincsenek nagy problémák, csak a köridőnk nem olyan, mint kellene lennie. Nem érződik annyira rossznak az autó, csak kicsiket veszítünk mindenhol, ez pedig egy körön már nagy hátránnyá érik össze. Egy vagy két helyezés nem számít, egyszerűen csak kib*szottul lassúak vagyunk” – idézi a finnt a PlanetF1.com szakoldal.
Egyre rosszabb eredményeket ér el Kimi a 2020-as szezonban. A hétvégi brit versenyen az utolsó helyen végzett. Egyszerűen nem történik előrelépés a csapat részéről, hibát hibára halmoznak, nem beszélve a félresiklott stratégiákról, teljes fejetlenség érezhető a csapatnál. Ezekre bizonyíték a tegnapi verseny is, ahol már Kimi is kikelve magából reagált a csapat kétes döntésére. Emellett még a hétvége korábbi részén is érezni lehetett a feszütlséget Kimi rádiózásában.
Sajnos ezen jelek mindegyike sugallhatja azt, hogy Kimi visszavonulhat a szezon végén, amikorra a szerződése is lejár. Nagyon nagy kár lenne, mert a korához képest igen jól teljesít, szeretné, tudja és bírja is csinálni, tehát mindent adott, kivéve a jó autó, ami nélkül könnyen belecsömörlik az ember az egészbe és már-már a kedve is elmegy az egésztől, ami tegyük hozzá teljesen érthető. Úgy gondolom nem csak a magam nevében beszélek, ha azt mondom rajongóként is rossz nézni, ahogyan a mezőny legvégén kell küszködnie, nem oda való, nem ezért szerződött a csapathoz, lehetőséget látott bennük, ami még a 2019. év első felében látható is volt, aztán a nyár után történt valami, ami azóta is tartó mélyrepülést okozott a svájci gárdánál. Csak bizakodhatunk, ahogyan eddig mindig is, hogy valami változás történik, mert szomorú lenne, ha Kiminek így kellene elbúcsúznia végleg a sporttól, ha valóban távozik az év végén, márpedig nagyon pedzegetik!
KIMI RÄIKKÖNEN: (17. hely)
"Nem ilyen versenyre számítottunk, mindféle értelemben. A verseny elején azt gondoltam, hogy harcban lehetünk a többiekkel, de a kiállások után nem volt elegendő a tempónk. Meg kell találni a módját hogyan javíthatunk a következő hétvégére. Az utolsó körökben problémám akadt az első szárnnyal, de enélkül sem változott volna sokat a helyzet. Nem tudom pontosan, hogy mi történt, utána kell járnunk."
A minap három új helyszínnel bővült a 2020-as szezon versenynaptára. A soron következő versenyekhez társul majd Nürburgring, Portimao és Imola. A német, portugál és olasz versenyhelyszínen októberben és novemberben kerül megrendezésre versenyhétvége.
Ezzel együtt azonban további helyszínek estek ki a versenynaptrából. Ugyanis Észak, Közép és Dél-Amerikában biztosan nem fognak versenyt rendezni az idén, tehát a Kanadai, az Amerikai, a Mexikói és a Brazil Nagydíj sem kerül megrendezésre a 2020-as évben.