3. hely Angliában2018.07.08. 20:39, Aliz
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/07/08/592K_pkiv_g_s.jpg
Egy nagyon izgalmas versenyen vagyunk túl, mellyel lezárult a Forma-1 első hármas hétvégéje. Kimi a harmadik helyen ért célba, de egy nagyon mozgalmas versenyen van túl. Sajnos a rajtot követően hibázott egyet és megpördítette Lewis Hamiltont, amiért egy 10 másodperces büntetést kapott. Büntetését letöltve eléggé nagy hajrába kezdett, és szép előzéseket bemutatva hamar az élmezőnybe került. Majd a Safety Car-t követően jól jött ki a lépés számára is, és az utolsó körökben nagyszerű teljesítményt nyújtva, jobb gumikon a korábbiaknál is szebb előzéseket bemutatva visszatért a harmadik helyre. A versenyt egyébként Sebastian Vettel nyerte meg, a második Lewis Hamilton lett.
Nyilván a hiba nem jött jól, de benne van sajnos ez a versenyzésben. A Mercedes főnöke (Toto Wolf) és James Allison, illetve Hamilton is megemlítette, hogy ez taktika lehetett (a kiütés) - ami egyébként második alkalommal fordul elő mecedeses és ferraris pilóta között - és szerintük ez a büntetés sem volt elegendő. De, szerintem (!) minden józan ésszel gondolkodó személy felfoghatná, hogy előfordulnak ilyen esetek az autósportban, nem ez volt az első és az utolsó sem. Ami miatt még idegesítőbb lehet ez a hozzáállás a Mercedes részéről az az, hogy Kimi elismerte hibáját, és vállalat a következményt, tudta, hogy megérdemelte a büntetést. A Mercedes tanulhatna a finntől sportszerűség terén, a köpködés helyett! (Elnézést a személyeskedés miatt!)
KIMI RÄIKKÖNEN: (3. hely)
"A rajtom nem volt tökéletes, a harmadik kanyarban blokkoltak a kerekeim, vesztettem a tapadásból és már nem tudtam lelassítani úgy, ahogyan szerettem volna. Ezért sajnos hozzáértem Lewsihoz, ő pedig megprödült. 10 másodperces büntetést kaptam emiatt, és annak letöltése után nem volt egyszerű a versenyem. Nehéz volt előzni, és sokat kellett időznöm a Red Bullok mögött. Mikor nem volt előttem senki rendben volt a sebesség, de mikor elém kerültek ismét, olyan volt, mintha hatással lettek volna a kocsimra, jobban, mint a Mercedesek. Nagyon sok leszorítóerőt vesztettem, amit a kocsi egyensúlya bánt. Gyorsabbak voltunk, de nehéz volt velük felvenni a versenyt. Nagyon szoros verseny volt az elejétől a végéig. Miután sikerült legyőznünk őket, meg tudtam előzni az egyik Mercedest. Nem volt könnyű napunk, de a legjobb formámat igyekeztem nyújtani, hogy visszatérjek az élmezőnybe."
FORRÁS: FORMULA1.FERRARI.COM / SAJÁT FORDÍTÁS
|