2020-as versenyek2019.12.18. 18:37, Aliz
A következő fontosabb időpontok, melyeket érdemes lesz megjegyezni a következő évben!

Bajban az Alfa Romeo? Megbukott a törésteszten az új autó2019.12.18. 18:15, Aliz
Rossz hírek érkeznek Kimi Räikkönenék 2020-as új autójáról. Első nekifutásra megbukott a törésteszten, és a probléma komolyabb lehet a megszokottnál.
Hiába hangolódik már mindenki a karácsonyra, a Forma–1-es csapatoknál még az év ezen szakában is gőzerővel zajlik a munka. Az új autó fejlesztésére az egyre hosszabbá váló szezonok miatt egyre kevesebb idő marad a téli szünetben. Miközben a Ferrari a múlt héten elhintette, hogy már a törésteszteknél tart, a Red Bull tanácsadója pedig azzal dicsekedett, hogy a szokásos ütemtervükhöz képest két hét előnyben vannak, az Alfa Romeo helyzete a jelek szerint nem ennyire jó.
A német Motorsport-Magazin megtudta, hogy Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi 2020-ra tervezett masinája elsőre megbukott az FIA egyik hivatalos töréstesztjén.
A svájciak a múlt hét kedden a hinwili gyárukban tették próbára az új vázat egy statikus törésteszten. A karosszériájuk ezt kiállta, így átszállították az olaszországi Milánóba, ahol az FIA által hitelesített három tesztlabor egyike üzemel. Itt már a dinamikus törésteszt következett, melynek során az autót nagy erővel falnak vágják, hogy lássák, bírja-e a szabályok által előírt terhelést. Az Alfa Romeo nem bírta.
Habár abban önmagában semmi rendkívüli nincs, ha egy autó elsőre nem állja ki a próbát, a német lap szerint ezúttal komolyabb lehet a probléma. Nem arról van ugyanis szó, hogy (mint a legtöbb esetben) pár apró módosítással szabályossá lehet tenni a karosszériát, az a frontális teszt során teljesen összetört. Most ennek tudatában kell átalakítaniuk a második vázukat. A lap szerint ez nem lesz egyszerű. Egy komolyabb törés akár három-négy héttel is visszavetheti egy autó fejlesztését az előzetes tervekhez viszonyítva.
A csapatoknak ugyanakkor nincs választásuk. Évekkel ezelőtt a vonatkozó szabályokat a tesztekre is kiterjesztették, vagyis a korábbi gyakorlattal ellentétben már nem elég csak a szezonnyitóra szabályossá tenni az autókat, azok már a téli teszteken is csak akkor vehetnek részt, ha minden biztonsági előírásnak megfelelnek, s a karosszériájukat hitelesítette az FIA.
FORRÁS: M4SPORT.HU
13. hely az év utolsó versenyén, Abu Dhabiban2019.12.01. 18:42, Aliz
Kimi a 13. helyen ért célba a 2019-es év utolsó versenyén, Abu Dhabiban. A második szezonhoz hasonló ritmusban fejezte be az Afla Romeo az utolsó hétvégét, pontszerzésre nem került sor. Csak reménykedhetünk, hogy a következő év ennél sokkal jobb lesz, legalább, mint a szezonkezdet.
KIMI RÄIKKÖNEN: (13. hely)
"Ma mindent megtettünk, szóval nem lehetünk csalódottak. A versenytempónk sokkal jobb volt ma, mint az egész hétvégén, jó csatákat is vívtunk a középmezőnyben, harcoltunk a pontokért, de a végére nem sikerült megszerezni azokat. Most egy pihenőnap jön, majd a teszt és lassan tényleg véget ér a szezon. Sokat tanultunk az idei évből, és ezt használhatjuk majd a következőben, hogy fejlődjünk. Lehetetlen megmondani, hogy hol leszünk majd, de sokkal erősebben szeretnénk visszatérni. Sikerült előrelépnünk idén is, de ennél sokkal többet szeretnénk."
FORRÁS: SAUBER-GROUP.COM / SAJÁT FORDÍTÁS
Räikkönen: Ma már tudom, hogy anya és apa miért féltettek annyira2019.11.22. 17:59, Aliz
Kimi Räikkönen szülőként tanulta meg, milyen félteni valakit. A finn világbajnok a szemléletmódja változásáról és a 40-en túli versenyzésről nyilatkozott.
Amikor 2001-ben pár formaautóban teljesített verseny után bemutatkozott a Forma–1-ben, Kimi Räikkönen még egy tejfeles szájú fiú volt, akiről sokan úgy vélték, túlságosan is fiatal a királykategóriához. Ma még 40 esztendősen is a mezőnyt erősíti, melynek évek óta a korelnöke. Amikor kölyökként lógott ki a mezőnyből, még ő maga sem hitte, hogy egy napon majd veteránként fog…
„Nem hiszem, hogy elhittem volna, ha valaki akkoriban azt mondja nekem, hogy még negyvenévesen is az F1-ben fogok versenyezni. Akkoriban az egész csak arról szólt, hogy próbálok jól vezetni és az F1-ben ragadni. Semmire sem volt garancia” – mesélte a Yahoo! Sportnak nyilatkozó 2007-es világbajnok. „Igen, három évre szóló szerződésem volt 2001-re, egy két plusz egyéves szerződés. De annyira az elején voltunk még, hogy a célom csak az volt, hogy próbálok jól teljesíteni, aztán meglátom, mi lesz. De még amikor huszonhét-huszonnyolc voltam, sem tettem volna rá semennyi pénzt.”
Räikkönen 30 esztendősen döntött úgy, hogy elege van a felhajtásból, és hátat fordít a sorozatnak. Akkor még úgy tűnt, egy Björn Borg-szerűen kiégett, túl korán visszavonuló versenyző lesz. Aztán 2012-ben visszatért, és azóta kirobbanthatatlan a rajtrácsról. „Természetesen két évig távol voltam, és ha ez nem lett volna, akkor ma nem is lennék már itt, mivel akkor eléggé csalódott voltam. Nem a versenyzés miatt, hanem a sok politika és marhaság miatt” – ismerte el.
Räikkönen alapvetően nem sokat változott a fiatalkori énjéhez viszonyítva, mégis teljesen másnak tűnik. Továbbra is az a hűvös(nek mutatkozó) és egyenes fickó, aki akkoriban tömegével hódította meg a rajongók szívét, de hanyag kölyökből felelősségteljes apukává változott, mely szerep tagadhatatlanul átformálta kicsit a személyiségét.
Két gyermeke, a 4 éves Robin és a 2 éves Rianna fel is forgatta kicsit az életét. „Nagyon sok mindent megváltoztattak. Ha még mindig csak magam lennék, az életem teljesen más lenne. A gyerekek sok tekintetben megváltoztatják az ember életét. Nem minden nap szép, de az élet már csak ilyen. Sok tekintetben nehezebb, de az életed értelme teljesen más. Természetesen a versenyzés sok időt emészt föl, és ilyen értelemben nagy részét képezi, de nem csak a versenyzés van. Sosem volt ez a legfontosabb az életemben” – elmélkedett a változásról.
A kisfia, Robin gyakran feltűnt az F1-es paddockban is, a közösségi oldalára fölkerülő képek és videók tanúsága szerint pedig legalább annyira érdeklik őt a motorral hajtott járművek, mint az édesapját. Räikkönen idén meg is ismertette vele a gokartozás világát – még ha korábban többször is kijelentette, nem szeretné, ha a fia is versenyzővé válna és ebben a közegben mozogna. Emellett félti is őt a sportág veszélyeitől.
„Ha gyereked van, mindig többet aggódsz, ami nem túl jó, de normális. Mivel a fiunk időnként gokartozik, és én sok mindent látok, tudom, mi jelenti a veszélyt. A gyerekek nem ilyenek, őket nem érdekli, te viszont automatikusan aggódni kezdesz. Ma már tudom, hogy anya és apa miért féltettek annyira. Megérted ezeket a dolgokat, amikről korábban csak hallottál, és csodálkoztál rajta, hogy miért aggodalmaskodtak. Általában véve is másképp látom a dolgokat” – ismerte el a „Jégember”.
Azonban nem csak a saját gyermekinek sorsa a szívügye a finn versenyzőnek. Az interjú készítését megelőzően Mexikóvárosban egy jótékonysági programon vett részt, mely a helyi gyermekek iskoláztatását támogatja. Bár nem szereti nagydobra verni, a jótékonyság is fontos számára. „Sok jótékonysági munkát végzek, de erről sosem beszélek senkinek. Nem vagyok az a fajta ember, aki csak azért csinál dolgokat hogy a neve az újságokba kerüljön. Én inkább semmit sem mondok, csak a háttérben bújok meg. Mindig hallgatok erről. Senkinek sem kell tudnia róla, mert nem ez a célja annak, hogy segítesz másokon. Ez csak a segítségről szól, nem akarok semmit sem kihozni belőle, sem jobban érezni magam tőle. Nem akarom, hogy az emberek tudjanak róla, mert nem így kell működnie. Azért teszed, mert ezt érzed helyesnek” – avatott be szemléletmódjába.
Räikkönen tavaly két évre szóló szerződést írt alá az Alfa Romeóval. Ez garantálja, hogy még 41 esztendősen is a volán mögött látjuk őt a csúcskategóriában. Hogy a 2021-es szabályváltozások maradásra motiválják vagy inkább a nyugdíj felé terelik, azt viszont még ő maga sem tudja. Vagy legalábbis nem köt az orrunkra. „Ez még messze van. Bízzunk benne, hogy az új szabályok működni fognak, és nemcsak a versenyzők, hanem mindenki szempontjából. Akkor minden sokkal jobb lesz. Ami engem illet, én még nem tudom, mi lesz. Sosem tekintek messzebbre egy évnél. Meglátjuk” – mondta a jövőjéről.
FORRÁS: M4SPORT.HU
4. hely Brazíliában2019.11.18. 19:59, Aliz
https://i.imgur.com/jcRllDi.png
Idei legjobb eredményét ünepelhette vasárnap az Alfa Romeo csapata. Mindkét versenyzőjük pontszerző helyen fejezte be a Brzil Nagydíjat. Hozzá kell tenni, hogy ez annak is köszönhető, hogy többen kiestek előlük, illetve versenyzőt büntettek. De mindezek előtt is remek helyen álltak a versenyzők. Kimi az ötödik helyen végzett tegnap, de Lewis Hamilton büntetését követően a negyedik helyezést kapta meg. Ezzel 12 pontot sikerült szereznie Sao Pauloban. A szezonból még egy versenyvan hátra, Abu Dhabiban, és bár túl későn, de reméljük még az utolsó futamon is sikerül feltámadnia a csapatnak és szerezni pár értékes pontot.
KIMI RÄIKKÖNEN: (4. hely)
"Nagyszerű, hogy idei legjobb eredményünket ünnepelhettük a csapattal. Jó nap volt, és végre elértük azt, amiért olyan keményen dolgoztunk. Javarészt egyedül voltam a verseny alatt, de a végére belekerültem néhány csatába. Sajnálom, hogy nem tudtam megelőzni Sainzot, mivel utólag kiderült, hogy akkor az a hely dobogót jelentett volna. Megvolt a sebességünk, kétszer is eléggé közel kerültem hozzá, de megelőzni már nem sikerült. Mindig egy kicsivel többet akarsz, viszont a legvégén az összkép a lényeg, hogy mindkét autónk pontszerző helyen végzett."
FORRÁS: SAUBER-GROUP.COM / SAJÁT FORDÍTÁS
|