Képzelt riport egy világbajnokságról2020.01.01. 16:47, Aliz
Milyen jól csengő mondat: Kimi Raikkönen bajnokesélyesnek tűnt. Ezt jogosan mondhatnánk a 2019-es szezont követően, ha megnézzük mi is zajlott a középmezőnyben. A formula.hu egy érdekes összeállítást csinált a tavalyi évről, csak éppen figyelmen kívül hagyva benne a három élcsapatot. Ha jobban megnézzük és visszaemlékezünk az egyes futamokra, jól látható, hogy az igazi és érdekfeszítő csaták többsége bizony a kisebb csapatok között zajlott. Így a nagyobb kép helyett most vessünk egy pillantást a kisebb, de nagy izgalmakat és fordulatokat hozó középmezőny szezonjára.
Így nézne ki a bajnokság a szezon befejeztével:
Néhány statisztikai érdekesség:
A részletes, szöveges elmezést megtaláljátok a formula.hu weboldalán.
Köszönet az érdekes összeállításért a formula.hu-nak. Egy izgalmas szezont láthattunk volna 2019-ben, ha így történtek volna az események, de bízzunk benne, hogy az idei év sokkal jobb lesz, és Kimi valamint az Alfa is fel tudja majd venni a versenyt a többiekkel, sokkal nagyobb sikerrel!
Räikkönen: Ma már tudom, hogy anya és apa miért féltettek annyira2019.11.22. 17:59, Aliz
Kimi Räikkönen szülőként tanulta meg, milyen félteni valakit. A finn világbajnok a szemléletmódja változásáról és a 40-en túli versenyzésről nyilatkozott.
Amikor 2001-ben pár formaautóban teljesített verseny után bemutatkozott a Forma–1-ben, Kimi Räikkönen még egy tejfeles szájú fiú volt, akiről sokan úgy vélték, túlságosan is fiatal a királykategóriához. Ma még 40 esztendősen is a mezőnyt erősíti, melynek évek óta a korelnöke. Amikor kölyökként lógott ki a mezőnyből, még ő maga sem hitte, hogy egy napon majd veteránként fog…
„Nem hiszem, hogy elhittem volna, ha valaki akkoriban azt mondja nekem, hogy még negyvenévesen is az F1-ben fogok versenyezni. Akkoriban az egész csak arról szólt, hogy próbálok jól vezetni és az F1-ben ragadni. Semmire sem volt garancia” – mesélte a Yahoo! Sportnak nyilatkozó 2007-es világbajnok. „Igen, három évre szóló szerződésem volt 2001-re, egy két plusz egyéves szerződés. De annyira az elején voltunk még, hogy a célom csak az volt, hogy próbálok jól teljesíteni, aztán meglátom, mi lesz. De még amikor huszonhét-huszonnyolc voltam, sem tettem volna rá semennyi pénzt.”
Räikkönen 30 esztendősen döntött úgy, hogy elege van a felhajtásból, és hátat fordít a sorozatnak. Akkor még úgy tűnt, egy Björn Borg-szerűen kiégett, túl korán visszavonuló versenyző lesz. Aztán 2012-ben visszatért, és azóta kirobbanthatatlan a rajtrácsról. „Természetesen két évig távol voltam, és ha ez nem lett volna, akkor ma nem is lennék már itt, mivel akkor eléggé csalódott voltam. Nem a versenyzés miatt, hanem a sok politika és marhaság miatt” – ismerte el.
Räikkönen alapvetően nem sokat változott a fiatalkori énjéhez viszonyítva, mégis teljesen másnak tűnik. Továbbra is az a hűvös(nek mutatkozó) és egyenes fickó, aki akkoriban tömegével hódította meg a rajongók szívét, de hanyag kölyökből felelősségteljes apukává változott, mely szerep tagadhatatlanul átformálta kicsit a személyiségét.
Két gyermeke, a 4 éves Robin és a 2 éves Rianna fel is forgatta kicsit az életét. „Nagyon sok mindent megváltoztattak. Ha még mindig csak magam lennék, az életem teljesen más lenne. A gyerekek sok tekintetben megváltoztatják az ember életét. Nem minden nap szép, de az élet már csak ilyen. Sok tekintetben nehezebb, de az életed értelme teljesen más. Természetesen a versenyzés sok időt emészt föl, és ilyen értelemben nagy részét képezi, de nem csak a versenyzés van. Sosem volt ez a legfontosabb az életemben” – elmélkedett a változásról.
A kisfia, Robin gyakran feltűnt az F1-es paddockban is, a közösségi oldalára fölkerülő képek és videók tanúsága szerint pedig legalább annyira érdeklik őt a motorral hajtott járművek, mint az édesapját. Räikkönen idén meg is ismertette vele a gokartozás világát – még ha korábban többször is kijelentette, nem szeretné, ha a fia is versenyzővé válna és ebben a közegben mozogna. Emellett félti is őt a sportág veszélyeitől.
„Ha gyereked van, mindig többet aggódsz, ami nem túl jó, de normális. Mivel a fiunk időnként gokartozik, és én sok mindent látok, tudom, mi jelenti a veszélyt. A gyerekek nem ilyenek, őket nem érdekli, te viszont automatikusan aggódni kezdesz. Ma már tudom, hogy anya és apa miért féltettek annyira. Megérted ezeket a dolgokat, amikről korábban csak hallottál, és csodálkoztál rajta, hogy miért aggodalmaskodtak. Általában véve is másképp látom a dolgokat” – ismerte el a „Jégember”.
Azonban nem csak a saját gyermekinek sorsa a szívügye a finn versenyzőnek. Az interjú készítését megelőzően Mexikóvárosban egy jótékonysági programon vett részt, mely a helyi gyermekek iskoláztatását támogatja. Bár nem szereti nagydobra verni, a jótékonyság is fontos számára. „Sok jótékonysági munkát végzek, de erről sosem beszélek senkinek. Nem vagyok az a fajta ember, aki csak azért csinál dolgokat hogy a neve az újságokba kerüljön. Én inkább semmit sem mondok, csak a háttérben bújok meg. Mindig hallgatok erről. Senkinek sem kell tudnia róla, mert nem ez a célja annak, hogy segítesz másokon. Ez csak a segítségről szól, nem akarok semmit sem kihozni belőle, sem jobban érezni magam tőle. Nem akarom, hogy az emberek tudjanak róla, mert nem így kell működnie. Azért teszed, mert ezt érzed helyesnek” – avatott be szemléletmódjába.
Räikkönen tavaly két évre szóló szerződést írt alá az Alfa Romeóval. Ez garantálja, hogy még 41 esztendősen is a volán mögött látjuk őt a csúcskategóriában. Hogy a 2021-es szabályváltozások maradásra motiválják vagy inkább a nyugdíj felé terelik, azt viszont még ő maga sem tudja. Vagy legalábbis nem köt az orrunkra. „Ez még messze van. Bízzunk benne, hogy az új szabályok működni fognak, és nemcsak a versenyzők, hanem mindenki szempontjából. Akkor minden sokkal jobb lesz. Ami engem illet, én még nem tudom, mi lesz. Sosem tekintek messzebbre egy évnél. Meglátjuk” – mondta a jövőjéről.
FORRÁS: M4SPORT.HU
Bizakodva jönnek a Hungaroringre Räikkönenék2019.07.31. 21:11, Aliz
https://i.imgur.com/cMuZhvM.png
Úgy látják, hogy a hockenheimi tempójukra építhetnek Mogyoródon, úgyhogy szeretnének jó szájízzel elmenni a nyári pihenőre.
Pocsék véget ért az Alfa Romeo Formula-1-es csapata számára a Német Nagydíj, hiszen Kimi Räikkönent és Antonio Giovinazzit is megbüntették, így elvesztették a pontszerző helyeket és bár fellebbeztek a döntés ellen, jelen állás szerint egy eredménytelen hétvége után érkezhetnek meg a Magyar Nagydíjra.
"Hockenheim után a Hungaroring egy másik olyan pálya, ahol versenyképesek lehetünk. Ez egy újabb olyan eset, ahol a maximumot kell kihoznunk abból, amink van, ha a többiek előtt akarunk maradni a középmezőnyben" - intézte el két rövid, igazából konkrétum nélküli mondattal a csapat kötelező felvezető anyagát Räikkönen.
"Németországban évek óta a legjobb időmérőnket teljesítettük, jó versenyt futottunk és a középmezőny legjobbjaiként végeztünk. Az a célunk, hogy erre építsünk, a lehető legtöbb pontot szerezzük meg és pozitív töltettel mehessünk el a nyári szünetre" - tette hozzá Frederic Vasseur csapatfőnök.
FORRÁS: FORMULA.HU
Megbüntették az Alfa Romeokat, de fellebbez a csapat2019.07.29. 20:48, Aliz
https://i.imgur.com/cztx98F.png
Órákkal a Német Nagydíj után módosult a verseny hivatalos végeredménye. Raikkönen és Giovinazzi idejéhez 30 másodpercet írtak hozzá, a Williams megszerezte idei első pontját.
A stewardok dokumentumából kiderül a pontos szabályszegés: az előírások szerint a kuplung késési ideje ahhoz a pillanathoz képest, amikor a versenyző felengedte, a megengedett maximális 0,07 másodperc helyett Raikkönen esetében 0,2, Giovinazzinál 0,3 másodperc volt. Az ilyen mértékű késés nem engedélyezett annak érdekében, hogy a kuplung beállításával a csapatok ne imitálhassanak a kipörgésgátlóhoz hasonló hatást.
[A két versenyző a büntetés függvényében tehát a 12. és 13 helyre csúszott vissza, elesve így a kettős pontszerzéstől.]
Az Alfánál azonban nem fogják annyiban hagyni a történetet, mivel a csapatfőnök, Frederic Vasseur szerint megvannak az eszközeik arra, hogy semmissé tegyék a büntetést: „Borzasztóan csalódást keltő, hogy mindkét autónk büntetést kapott, így pont nélkül maradtunk egy ilyen izgalmas versenyen. A helyzet abban a néhány körben alakult ki, mikor a safety car mögött körözött a mezőny, még a rajtot megelőzően.”
„Ekkor valamiféle meghibásodás lépett fel a kuplungnál, ami túlmegy a mi hatáskörünkön, de persze azért újra fogjuk vizsgálni az esetet. Természetesen tiszteletben tartjuk az FIA-nál dolgozók munkáját és a meghozott döntésüket, de fellebbezni fogunk a döntés ellen, hiszen úgy gondoljuk, megvannak a bizonyítékaink ahhoz, hogy semmissé tegyük ezt az ítéletet. Hamarosan fel is vesszük a kapcsolatot az FIA-val.”
Miután Kimi Raikkönen szinte az egész versenyen az élmezőnyben autózott, sőt a legelején még harmadik is volt, érthető Frederic Vasseur és az egész csapat csalódottsága: „Kimi és Antonio is fantasztikusan vezettek az embert próbáló körülmények között, és a hetedik-nyolcadik hely volt az igazságos pozíció, amit megérdemeltek. Nagyon keményen dolgozott a csapat ezért a kettős pontszerzésért és megmutattuk azt is, hogy képesek vagyunk a középmezőny élére állni.”
„Ez a verseny nagyszerű reklám volt az F1-nek és sajnálatos, hogy számunkra ily’ módon ért véget!”
FORRÁS: FORMULA.HU
7. hely a Német Nagydíjon2019.07.28. 19:30, Aliz
https://i.imgur.com/6V26svQ.png
Elképesztő izgalmakat hozott a 2019-es Német Nagydíj. Az eső többször is beleszólt az események alakulásába és hihetetlen gyorsan változtak a dolgok a hockenheimi pályán. Kimi a verseny elején eléggé jó pozícióba került, remek rajttal indult és több előzést is bemutatott egészen a verseny végéig, de ennek ellenére is csak a 7. helyet sikerült megszereznie.
* MEGJEGYZÉS: SAJNOS EZ MÉG NEM HIVATALOS VÉGEREDMÉNY, UGYANIS A VERSENYT KÖVETŐEN VIZSGÁLAT INDULT A CSAPAT MINDKÉT AUTÓJA KAPCSÁN, MIVEL "az Alfa Romeo, a rajtnál tiltott adatokat közölt a versenyzőkkel"!
KIMI RÄIKKÖNEN: (7. hely)
"Nem kellett volna feltennünk egyáltalán a száraz keverékű gumikat. Nem rossz a végeredmény, de sokkal jobb helyen is végezhettünk volna. Tanulnunk kell ebből és a következő alkalommal sokkal jobban teljesíteni." (büntetés előtti nyilatkozat)
A Német Nagydíj végeredménye:
|