Oldalinfó
Nyitás: 2012.07.02.
Szerkesztő: Aliz
Designer: Linda
Téma: Kimi Räikkönen / F1
Köszönet: Linda
Szolgáltató: G-Portál

KIMI HIVATALOS INSTAGRAM OLDALA

 
Chat

 
Elite
 
Partnerek
    

Várakozik: -

Szabad hely:
12/5

EGYETLEN FELTÉTEL VAN:
LEGYEN KINT A TE OLDALADON IS AZ ÉN OLDALAM!

 
Látogatók
Indulás: 2014-10-18
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
News

Kimi és Frédéric: Egy hullámhosszon vagyunk!

2019.04.10. 13:32, Aliz
https://i.imgur.com/aHDsEDP.png

Még februárban készült egy remek interjú Kimivel és jelenlegi csapatfőnökével, Frédéric Vasseurrel. Középpontban friss kapcsolatuk áll, egymásról kialakult véleményük. Érdemes elolvasni az interjút, igazán érdekes és néhol humoros!

Az interjú a francia Auto Hebdo című újságban jelent meg. A szöveg egyébként angol nyelven is elérhető az It is what it is nevű oldalon, a magyar fordítás ez alapján történt. Ezért kérem azokat, akik saját oldalukra szeretnék kitenni az interjút, vagy annak bizonyos részleteit, hogy tüntessék fel a magyar és a külföldi forrásokat is. Sok munka volt vele! Köszönöm. A teljes interjúhoz pedig jó olvasást kívánok! :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A hinwili csapat, melynek évek óta tartó védjegye a hitelesség, minden bizonnyal védve volt a hamis látszattól. Beszélgetésünk során Freddel, a csapatfőnökkel, és Kimivel a világbajnokkal, lerántjuk a leplet felfele ívelő kapcsolatukról. Néha kegyetlen, olykor vicces, de mindenképpen megindító. Versenyzők párbeszéde következik.

Ismertétek egymást azelőtt, mielőtt elkezdtetek volna együtt dolgozni?

Frédéric Vasseur: Tudomásom szerint nem.

Kimi Räikkönen: Szerintem sem. Köszönőviszonyban voltunk, mikor találkoztunk a paddockban köszöntünk egymásnak, de semmi több.

Miről beszéltetek, amikor először találkoztatok egymással?

F.V.: A versenyzésről. Nem szokványos indító, de el kellett kezdenünk valahol.

K.R.: A monzai hétvégét követő napon történt, ha jól emlékszem.

F.V.: Remek srác. Meglátogattam és 4 órán át beszéltünk.

K.R.: Minden eldőlt! Ferrari, Sauber stb. Ismét végeztünk a Forma-1 világával!

F.V.: Nem is beszéltünk a szerződésről, csak az autókról.

K.R.: Ezért jöttél vissza csütörtökön.

V.S.: Igen, kezet ráztunk és meg is voltunk.

Kimi, kérdezett téged Fred arról, hogyan nézett ki a Sauber 2001-ben?

K.R.: Azt hiszem beszéltünk róla, de az a baj, hogy nem igen emlékszem már rá milyen is volt pontosan. Az a rész, ahol most vagyunk már biztosan megvolt akkor is. Ez az L alak is, de sokkal kisebb volt. Az első alkalommal, mikor Peter Sauberrel találkoztam ugyanebben az épületben voltunk csak egy szinttel lejjebb. Mostanra a menedzsment feljebb költözött…

Mit csináltál 2001-ben Fred? Rémlik valami a Sauber, Räikkönen névvel kapcsolatban?

F.V.: Az biztos, hogy nem kell arra fókuszálnom, hogyan nézhetett ki a Sauber. 2001-ben a Forma-3-ban voltam, de még az Euroszéria előtt…

A fiatal versenyzőket segítetted, nem foglalkoztatott ez a fiatal finn fickó, aki egy Forma Renault autóból csöppent egy Forma-1-es autóba?

F.V.: Emlékszem egy finnre Spa-ból, egy FR 2.0-ban, de nem tudom pontosan, hogy Kimi vagy Bottas volt-e.

K.R.: Az én lehettem, mivel az Európai Bajnokságban versenyeztem, 2000-ben, Spaban.

F.V.: Akkor csakis te lehettél. A Forma-3-ban voltam és azt gondoltam, klassz eredményt hozott ez a gyerek.

K.R.: De még milyet, győztem akkor! Az első Forma-1-es tesztem után volt. Nehéz első köreim voltak. Úgy éreztem, mintha le akarnának tartóztatni. A Raidillon tetején álltam össze teljesen. Egy egész napba telt, mire önmagamra találtam.

Fred, hogyan tört meg a jég a Jégemberrel való kapcsolatodban?

F.V.: Először is, nem kellett semmivel elragadtatni őt! (nevet) Arról beszéltünk, ami mindkettőnket érdekel: a versenyzés iránti szenvedélyről. Hamar megtaláltuk a közös pontot. Simán ment.

Kimi, Fred megtalálta a kellő szavakat ahhoz, hogy „megolvasszon” téged?

K.R.: Úgy tűnik igen, mert most elég jól érzem magam. Amikor vele beszélek olyan, mintha egy régi baráttal beszélnék. Értékeltem a közvetlenségét, az őszinteségét.

Nem sokat beszéltünk eddig a magánéletünkről, sokkal inkább a versenyzésről, ami miatt úgy tűnik, mintha már régóta ismernénk egymást. Még van hova előre lépni a kapcsolatunkban, de az alapja már megvan. A munkát illetően nincs miről beszélni, elég megnézni azt mi mindent tudott elérni egy év alatt. Ez egy fontos alapja volt a tárgyalásunknak, és megkönnyítette a döntésemet, miszerint csatlakoztam a csapathoz.

Fred, egy újoncot követően (Charles Leclerc), egy tapasztalt pilótával (Kimi) szükség van másfajta szemléletmódra, megközelítésre?

F.V.: Tavaly volt egy újonc és egy tapasztaltnak tekinthető versenyzőnk Marcus Ericsson személyében. Idén, mindent figyelembe véve, ugyanaz a helyzet, van egy hatalmas tapasztalattal bíró pilótánk Kimi személyében, és Antonio, aki egy kicsit tapasztaltabb, mint Charles tavaly ugyanilyenkor. Jó párost alkotnak, kiegyensúlyozottak. Fontos, hogy legyen egy olyan tagja a csapatnak, mint Kimi, mert ahhoz képest, hogy a csapat már régóta részese a sportnak jelenleg egy fiatal formációban van jelen. Nagy átalakítás történt tavaly, amely 60 embert érintett. Fontos, hogy stabilizáljuk a rendszert, és Kimi lesz az a vezető, akire számítunk. A növekedésünk ezen szakaszában hatalmas dolgot jelent egy ilyen versenyző támogatása, mint Kimié.

Kimi mit vársz Hinwilbe való visszatérésedtől? Újrakezdést? Karriered befejezését? Fiatalságod megtalálását?

K.R.: Egyiket sem. Olyan keményen szeretnék dolgozni, amennyire csak lehetséges és meglátni mi sül ki belőle. Nincsenek semmilyen számszerű céljaim, sosem voltak. Nem állok máshogy 2019-hez csak azért, mert Maranelloból Hinwilbe „költöztem”. Ugyanúgy gondolkodom. Klassz emberek vannak itt, ha jó munkát végzünk jönni fognak az eredmények. Hogy jók leszünk-e? Senki sem tudhatja.

F.V.: Azt azonban biztosan tudhatjuk, hogy világbajnokok nem leszünk. De a többi, ki tudja…

Mit vársz el Fred-től? Ha van esetleg valami, amit elvárnál…

K.R.: Épphogy elkezdetük a közös munkát, ezért szükség van néhány versenyre, mire elvárhatnék tőle bármit is. Azonban, ha esetleg segít a koncentrációban és megvéd minket a körülöttünk lévő felesleges politikai dolgoktól a csapatban, az eléggé rendben lenne. Ez az, amit remélek, és ezért vagyok biztos abban, hogy jól ki fogok jönni egy olyan személlyel, mint ő. Nem jöttem volna ide, ha nem kedvelném. Szóval igen, elvárom tőle, hogy kezelje az ilyen sz*rságokat. (nevet)

Fred, részedről lenne bármi, amit kérnél Kimitől?

F.V.: Nem, ő pont olyan ember, akire szükségünk van. Ahogyan már mondtam, egy növekedési folyamatban vagyunk, ahol vannak szintek. Ahhoz, hogy elérd a következőt olyan személyekre van szükség, mint ő. Ezzel tudjuk erősíteni a rendszert első ízben, és lökést adni a felsőbb szintre való lépéshez. Tökéletes referenciapont lesz a technikai döntések terén sőt már az is, ha a megbeszélésekre gondolok vissza. A mérnököknek egy ilyen srác megfizethetetlen. Ez segít abban, hogy ne tévedj el, segít, hogy ne is gondolj erre. Ha a versenyző hezitál, nem tudja merre tart könnyen megrekedhetnek egy ponton a megbeszélés során, és ez nagyon rossz. Ilyen nem fordulhat elő egy Kimi szintű versenyzővel. Vannak kérdések, mindig is lesznek, de ugyanakkor a folyamat, az irány is ott van. Ott vannak a teljesítménynek az alappillérei, a motor, az aero, a pénz … és a versenyző! Nem lehet összehasonlítani Charlest, Marcust, Antoniot és Kimit, akik egyébként karrierjük más-más szakaszában járnak, csak azt kell belátnod, hogy az egyiknek komoly tapasztalata van, míg a többinek nem. Lehet, hogy holnapra már nekik is lehet, de nem ez a lényeg. A tény az, hogy most egy olyan srácra van szükségünk, mint Kimi. Ösztönöz minket, hogy százszázalékig koncentráltak maradjunk a technikai feladatok terén, ami az egyik legfontosabb dolog a csapat számára és számomra is.

Emlékeztet Kimi téged valamelyik fiatal versenyzőre, akivel együtt dolgoztál, vagy ő egy egyedüli „versenyállat”?

F.V.: Egy állat? (nevet) Nem szeretném ehhez hasonlítani. Az biztos, hogy jól érezzük magunkat. De köztudott, hogy a szezon ezen korai szakaszában még mindenki boldog. Mindenki világbajnok lesz, a csapat összes tagja a legjobb barát a világon, de 2-3 futam után minden megváltozik. Közöttünk a hangulat már az elejétől kezdve jó, ugyanarról beszélünk és ugyanúgy. Sok a közös bennünk, a gondolkodásmódunk, és számomra fontos, hogy az alapoktól kezdve meglegyen a közös hang.

Kimi, látsz valami hasonlóságot Peter Sauber és Frédéric Vasseur között?

K.R.: Igen, a hajuk egyforma! (nevet) Komolyra fordítva szót, svájci, francia, mindenkinek megvan a saját módszere a dolgai elvégzéséhez. Egy évet töltöttem el Peterrel, de az is elég rég volt már. A kapcsolatunk a mai napig nagyon jó. Sosem hibáztatott azért, amiért egy 3 éves szerződést követően az első év után elhagytam a csapatot. Jó volt itt nekem, nem éreztem, hogy bármi miatt is el kellene mennem, kivéve, hogy a McLaren akkoriban az egyik legjobb csapat volt a Ferrari mellett. Bár elhagytam a Saubert, szerettem volna, hogy ők is és én is jól járjunk. Biztosra akartam menni, hogy a csapat nem fog szenvedni a távozásom miatt. Mára a csapat nevet váltott, de a mentalitás ugyanaz maradt. Az emberek ugyanúgy gondolkodnak. Örülök, hogy visszatértem.

Számít neked, hogy a Sauber nevet felváltotta az Alfa Romeo?

K.R.: A név más, de az emberek ugyanazok.

F.V.: A sport és a technika szempontjából ez lényegtelen szerintem. Ami lényeges az a formáció, amiben mi vagyunk, az emberek. Nem változtattunk a tulajdonoson, a menedzsmenten, csak a néven, de ez sokkal inkább az Alfa Romeoval való együttműködésre terjed ki, ami azt vonja magával, hogy a cég sokkal inkább részesévé válik a projektnek. Ez egy komoly lépés a cég felé.

Kimi, mi lenne az utolsó kihívásod a Forma-1-ben, ha tehetnéd választanál valami csendesebbet, a harc iránti vágyat?

K.R.: Nem! Ha nem lenne meg bennem a vágy nem jöttem volna vissza. Azért vagyok itt, mert még ég bennem a tűz a versenyzés iránt. Nem pazarolnám olyasmire az időmet és az energiámat, amit nem akarnék többé csinálni. Igaz, mára sokkal inkább értékelem azt az időt, amit otthon tölthetek el a feleségemmel és a gyerekeimmel, de ennek ellenére szükségem van erre, hogy meglegyen az egyensúly az életemben. Nem azért jöttem vissza Hinwilbe, hogy bezárjam a kört, ahogyan azt hallottam. Sosem volt a fejemben, hogy ott fejezzem be a karrierem, ahol elkezdtem. Azért vagyok itt, mert látok lehetőséget a csapatban, a srácokban, Fredben. Van és lehet is mit tenni itt. Hogy sikerül-e? Talán, de ha elbukunk az nem azért lesz, mert nem dolgoztunk elég keményen. Jó érzésem van és az érzékeim ritkán csalnak. Mikor visszatértem a Lotusszal a WRC után ugyanezek az érzések voltak bennem, mint ma.

Kipróbálnád újra a Ralit?

F.V.: Szó sem lehet róla. Két évre biztos nem.

K.R.: Azt hiszem meg is kaptad a választ. (nevet)

Fred, miután aláírtátok Kimivel a szerződést, éreztél valamilyen súlyt a vállaidon?

F.V.: Nem, egy kicsit sem. Nagy fiú vagyok, a nyomást saját magamra helyezem. Nem kell ehhez Kimi, hogy ezt érezzem, mivel ez az üzlet velejárója. Sikeresek akarunk lenni, fejlődni szeretnénk, és az ez iránti vágy generálja a nyomást, ami a csapatra nézve is jó. Azt hinni, hogy Kimi nyomást helyez ránk hiba lenne. Kimi ugyanúgy eredményeket akar elérni, ahogyan mi is, és ugyanúgy küzdünk ezért. A nyomás nem egyetlen egy személytől ered.

Kimi, nem élsz messze Hinwiltől. Nem aggódsz, hogy emiatt akár gyakrabban hívhatnak majd a gyárba?

K.R.: Pszt, ne adj nekik ilyen ötleteket! (nevet) Egyébként jó ide jönni. Nem zavar egyáltalán és örülök, hogy jöhetek. Szeretek beszélgetni a srácokkal, szeretek itt lenni a gyárban. Most az év azon szakaszában vagyunk, hogy van időm ellátogatni ide. Ezután már sokkal nehezebb lesz ezt megoldani mivel sűrűn következnek majd a futamok, de ha jó dolog miatt jövök, akkor annak örülök. Ellenben, ha csak a sz*rságok miatt kell jönni, akkor nem.

Fred, annak tudatában, hogy Kimi kevesebb, mint egy óra alatt itt lehet, ez mennyire jelent komfortot, esetleg megnyugvást?

F.V.: Nem mondanám, hogy komfortos, de a pilóták nagyon fontos részét képezik a rendszernek. Ha örömmel jönnek a gyárba, az jó a dolgozóknak, a csapatnak. Nagyszerű, hogy Kimi ennyire nyitott ezen a téren, nem mellesleg jó, hogy közel lakik. Ez komoly előny, de nem a földrajzi elhelyezkedésük alapján választom meg a versenyzőimet.

Mindegyikőtök híres arról, hogy nem kedvelitek a „bullsh*t” dolgokat, ahogyan az angol mondaná. Ez a „megmondó” karateretek lehet az, ami miatt könnyen megtaláltátok a közös pontot?

F.V.: Meglátjuk… Maradjunk csak annyiban, hogy jól indult a kapcsolatunk.

K.R.: Lehetnek problémáink, de mi őszintén, kendőzetlenül beszélünk róla, mellébeszélések nélkül. Egy kapcsolatban jó, ha jelen van az őszinteség. Szerintem ez nagyon fontos.

F.V.: Szerintem is!

Fred, felfedeztél valami olyasmit Kimiben, amit eddig még nem tudtál róla?

F.V.: Nem ismertük egymást azelőtt, de így együtt dolgozva szerintem sokkal nyitottabb, mint ahogyan azt el tudnád képzelni.

Kimi, ugyanaz lenne a kérdés…

K.R.: Nincs bennem előre kialakult kép az emberekről. Legyenek jók vagy rosszak, nem ítélkezem. Hallottam már Fredről, és az eddigi tapasztalatok alapján nem csalódtam. Voltam olyan csapatokban, ahol a dolgok nem mindig úgy mentek, ahogyan kellet volna, ott sokkal több minden szólt a beszédről, mintsem a versenyről. Itt ilyen nincsen.

F.V.: Ne mondj ilyeneket, mindjárt elsírom magam. (nevet)

Ha az élre tudnátok jutni a csapattal, az karrieretek legnagyobb sikere lenne?

F.V.: Hogy érted, hogy az élre?

K.R.: Személyes tapasztalataim alapján, győzni a Lotussal sokkal jobb érzés volt, mint a McLarennel vagy a Ferrarival, méghozzá azért, mert sokkal nehezebb helyzetből indultunk. Ha egy olyan csapattal nyersz, amelytől elvárják, hogy nyerj, sokkal másabb érzés, mintha egy olyannal nyersz, amelyiktől ezt nem várnák el.

F.V.: Őszintén szólva, tavaly szerintem nagyobb élményeink voltak a 6. helyen, vagy a pontszerző helyek megszerzésével, mint Totonak, mikor Hamilton győzedelmeskedett. Ez az igazi kihívás. Kevesebb, mint 10 hónappal később 4 másodperc volt a hátrányunk. A siker teljesen mást jelent egy Mercedes, egy Ferrari és egy Sauber csapat számára. Természetesen komoly fejlődést produkáltunk a szezonban. Versenyről versenyre egyre jobbak lettünk. A rajtrács végéről indultunk, aztán lettünk kilencedikek is a szezon első harmadában, később a Q3-ba is bejutottunk, majd az utolsó versenyeken már az ötödik helyet is elértük. Az új szabályok miatt nehéz megmondani hol is állunk, de továbbra is fenntartom, hogy folyamatosan javulunk.

Fred, ismered a „Flying Finn” kifejezést. Valóban úgy gondolod, hogy a finnek szárnyalnak?

F.V.: Én eléggé földhözragadt ember vagyok, de ha Kimi képes rá és megmutatja, akkor elhiszem neki.

Kimi, szerinted a híres „French touch” létezik?

K.R.: Eléggé nehéz ezt elképzelni a Forma-1-ben, de ha megnézzük a tavalyi évet, a csapat munkáját, akkor lehet benne valami. Ezzel szemben a sikerek a Forma-1-ben ritkán köszönhetőek csak egy embernek.

Végezetül pedig, mikor eljön majd az idő, hogy az első közös dobogós eredményeteket ünneplitek, pezsgővel vagy vodkával történne?

F.V.: Miért kéne választani?

K.R.: Igen, mindkettő.

 

SAJÁT FORDÍTÁS, KÖSZÖNET: https://itiswhatitis7.wordpress.com/2019/04/08/kimi-raikkonen-frederic-vasseur-we-are-on-the-same-wavelength/ (ANGOL VERZIÓ-ENGLISH VERSION)

Még nincs hozzászólás.
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?