Engedjétek meg, hogy írjak pár sort a tavalyi, évről középpontban Kimivel -azért mégis csak róla szól az oldal, pár dolgot, néhány észrevételt, a véleményem, remélem érdeklődve olvassátok majd. :)
Így már jóval átlépve a 2016-os évbe, megfogalmazódott bennem pár gondolat a tavalyi évhez kapcsolódóan, és ezt szeretnem megosztani veletek.
Aki egy kicsit is figyelemmel követi a Forma-1-et, ezen belül is Kimi pályafutását a sportágban, vagy vérbeli rajongó, az tudja, hogy nem mindig, vagy inkább nem túl sok szerencsés helyzettel - igen azt hiszem ez a legmegfelelőbb kifejezés erre - néztünk szembe. Nem csak a tavalyi évet tekintve, hanem az eddigi, a sportban eltöltött éveire is gondolva. Természetesen a 2007-es világbajnoki címet leszámítva írom most ezt. Mert az maga volt a mámor, egy álom vált valóra, és nem a szerencsén múlott, nem CSAK azon, az is kellet hozzá egészen biztosan, mind minden más sikerhez az életben, de Kimi teljesetménye, a csapat, és minden együtt, ez az amivel sikerült ez a győzelem.
A 2014-es évet tekinthetjük a mélypontnak, nyilvánvaló, hogy az volt a legrosszabb éve a Forma-1-ben, de abba most nem szeretnék belemenni, hogy miért. Mondhatni, ahány ember, annyi vélemény, de szerintem sokan vannak egyazon vállásponton, amelyen én is, nem szeretném részletezni. Az ellentábor, ha lehet így nevezni könnyen felhántorgatja, hogy folyamatosan kikapott a csapattársától, ez sajnos így volt, de véleményem szerint ennek nem az ő "tudatlansága" volt az oka! Mindegy is, igaz a mondás, a jót könnyen elfelejtik az emberek, de ha valami rossz, negatív történik azt sokáig emlegetik. Ilyen az ember, ilyenek vagyunk mi.
Tehát visszakanyarodva a balszerencsékhez, ebből eléggé sok jutott neki tavaly. Igen, tény, hogy ő is hibázott, ki ne hibázna, melyik pilóta nem, ők is emberek, az lenne a fura, ha tökéletesek lennének, nincs tökéletes pilóta sem. Bátran állítom azt, hogy sok Kimi-rajongó várt egy sokkal jobb évet 2015-ben, sok átalakulás történt a Ferrari csapatában, és úgy tűnt ez jó irányba indult el. Kimin is látni vélhettük a változás jeleit, felszabadultabb, boldogabb lett - persze ennek oka lehetett az is, hogy apa lett a tavalyi év elején - de az a hely, közeg, ahol a szezon nagy részét tölti, megváltozott! Új csapattárs, új csapatfőnök, új elnök, mondhatni új szabályok. Szerencsére ezek mind-mind pozitív hatással voltak rá, és úgy tűnt, hogy Kimi remekül alkalmazkodott a csapathoz, és elmondasá szerint, most igazán egy csapatként vannak jelen a sportágban. Egy olyan csapattárs mellett, akivel tökéletesen kijön, gondolhatjuk, hogy minden problémát - ha akad - meg lehet beszélni, sokkal nyitottabbá válik ő is. Ugyan ez a példa hozható az egyszerű életből. Ha egy ember olyan személyekkel van körülvéve, akikkel jól kijön, tisztelik egymást, akkor jól érzi magát abban a környezetben. Ez ilyen egyszerű. Kimi és a Ferrarival is hasonló helyzet alakulhatott ki tavaly. (Reméljük ez az idén is meg fog maradni!)
A szezon nem kezdődött szerencsésen, de pozitívak voltak a visszajelzések az autót illetően, tehát történtek előrelépések. Kimi a legtöbb versenyen sajnos ismét a csapattárs mögött végzett, és ez megint csak olaj volt a tűzre a rosszakaróknak. Hiába szokták azt mondani, hogy egy csapatról van szó, csapatként versenyeznek, a legfőbb ellenfélnek a csapattársat tekintik. Én ezzel nem értek egyet teljes mértékben. Nyilván van egy egészséges rivalizálás a csapaton belül, de nem tartom ezt túlságosan mérvadónak, annak ellenére sem, hogy láthattunk már rá olyan példált, ahol igenis nagy feneket kerítettek a dolognak. Persze ismerve a Ferrari múltját az egyes és kettes számú versenyzőkkel kapcsolatban, néhány "szakértő" állítása szerint idén is érezhető volt a csapatban ez az idén is. Összeesküvés elmélet, vagy sem. Sosem tudjuk meg, ezek olyan dolgok, amiket míg ki nem mondanak addig csak találgatnak róla. De talán felesleges is addig ilyeneken rágódni és idegeskedni, nekünk csak szurkolni kell a kedvencüknek és kész!
Összességében úgy gondolom, hogy a nagy változtatások megtették a hatásukat, ám mégis sokkal többször volt Kimi balszerencsés, ennek ellenére viszonylag elégedettek lehetünk, hiszen három alkalommal is felálhatott a dobogóra, a legfelső fokára sajnos nem, de bízzunk benne, hogy az idén sikerülni fog neki, bízzunk benne, hogy eljön az Ő ideje is! :)
A TELESPORT.HU még a tavalyi év végén összegyüjtötte a legjobb, legérdékesebb és humorosabb beszólásokat a pilótáktól, csapatfőnököktől, az F1 szereplőitől, ezek közül hoztam el nektek azokat, melyeket Kimi mondott, vagy vele kapcsolatosan mondták! ;)
„Már minden kérdésre válaszoltam tavaly, szóval megtalálod a válaszomat az interneten” –Kimi Räikkönen mindig képes előállni valami egyedivel. Kanadában az Autosportmunkatársának adott praktikus útmutatást, aki a hétvégéhez nem kapcsolódó Goodwood Fesztiválról merészelte faggatni őt. Ilyen választ sem hallottunk még.
„Ez jó dolognak tűnik. Örülök, hogy vannak szurkolóim, ez egy jó dolog” – Kimi Räikkönen kitörő lelkesedéssel fogadta a hírt, hogy egy felmérés szerint ő a szurkolók kedvence.
„Talán el kéne kezdened olyasmit írni, aminek értelme is van!” – ez volt Kimi Räikkönen válasza, amikor Ausztriában az az újságíró kérdezte őt, aki megírta, a Ferrari csak csökkentett fizetés mellett lenne hajlandó hosszabbítani vele…
„Nos, nem nevezném ideálisnak” – kommentált Kimi Räikkönen, miután Ausztriában arról kérdezték, mit érzett, amikor az első körben történt ütközésükkor meglátta Fernando Alonso autóját maga fölött…
„Miért kéne? Mondják meg, miért?! A nyári szünetet azért hívják így, mert az szünet. Nem dolgozunk. Elmegyünk úszni, biciklizünk – különben nem is lenne szünet” – Maurizio Arrivabene a hungaroringi futam után jelezte, eszükben sincs döntést hozni Kimi Räikkönen sorsáról a nyári szünetben. Aztán mihelyst véget ért a vakáció, jött a bejelentés a hosszabbításról…
„Legalább ha látod a tifosit, mozgasd a kezed és esetleg még mosolyogj is” – hangzott Maurizo Arrivabene jó tanácsa Kimi Räikkönennek a Ferrari-szurkolókkal való találkozás előtt Olaszországban.
„Ez egy nap volt a sok közül, és esett. Más napokon is eshet, és mi minden egyes napból igyekszünk valamit tanulni. Megvárjuk, mi lesz holnap. Bármi lehet” – Kimi Räikkönenből Japánban előtört a filozófus…
FORRÁS: TELESPORT.HU / A teljes cikket ide és ide kattintva tudjátok elolvasni!
Az év végéhez közeledve egy kis összefoglalót olvashattok a 2015-ös évről, számokban. Néhányat emelnék csak ki közülük, ami fontosabb lehet számunkra.
Időmérős statisztikák:
Első sorok: 18 - Lewis Hamilton; 15 - Nico Rosberg; 3 - Sebastian Vettel; 1 - Kimi Räikkönen, Daniel Ricciardo
Részvétel a Q3-ban (összesen 18 – Austinban ugyanis törölték az időmérő utolsó szakaszát): 18 - Lewis Hamilton, Nico Rosberg; 17 - Valtteri Bottas; 16 - Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo; 15 - Felipe Massa; 14 - Kimi Räikkönen; 12 - Romain Grosjean, Danyiil Kvjat; 9 - Max Verstappen, Nico Hülkenberg; 8 - Sergio Pérez; 7 - Carlos Sainz; 4 - Pastor Maldonado; 3 - Marcus Ericsson; 2 - Felipe Nasr
Statisztikák a futamokról:
Dobogós helyezések: 17 - Lewis Hamilton; 15 - Nico Rosberg; 13 - Sebastian Vettel; 3 - Kimi Räikkönen; 2 - Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas; 1 – Danyiil Kvjat, Romain Grosjean, Sergio Pérez
Dobogós helyezések (csapatonként): 32 - Mercedes; 16 - Ferrari; 4 - Williams; 3 - Red Bull; 1 - Lotus, Force India
Leggyorsabb körök: 8 - Lewis Hamilton; 5 - Nico Rosberg; 3 - Daniel Ricciardo; 2 - Kimi Räikkönen; 1 - Sebastian Vettel
Körök az élen: 587 - Lewis Hamilton; 349 - Nico Rosberg; 176 - Sebastian Vettel; 19 - Felipe Massa; 10 - Kimi Räikkönen; 7 - Daniel Ricciardo; 1 - Valtteri Bottas
A leggyorsabb kerékcserék: 6 alkalommal - Ferrari; 4 alkalommal - Red Bull; 3 alkalommal - Mercedes; 1 alkalommal - Force India, McLaren, Lotus és Toro Rosso
A legjobb csapaton belüli mérleg: Sebastian Vettel 14 alkalommal végzett előkelőbb pozícióban csapatársánál, Kimi Räikkönenél
Továbbá:
Előzések száma: 509
Kiállások átlaga: 37 (tavaly még 44 volt)
A legtöbb bokszkiállás: 60 (Magyar Nagydíj)
A legkevesebb bokszkiállás: 17 (Ausztrál Nagydíj)
FORRÁS: MOTORSPORTAL.HU - A teljes cikketide kattintvatekinthetitek meg.
Kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok minden kedves látogatónak. Minttu egy csodaszép képpel kívánt boldog karácsonyt, ezt képet hoztam el nektek. Igazán szép kis család! :) Mellé pedig egy igen vicces videó még, mellyel a Ferrari (Santander) kíván kellemes ünnepeket!
Készült egy interjú Kimivel a Ferrari hivatalos oldalán, mely a tegnapi napon jelent meg. A következő szezonról és a karácsonyi szünetről van benne szó.
Nem ez volt az első Karácsonyod ferraris pilótaként, de most másabb érzés volt, talán a légkör vagy az optimizmus miatt?
“Az idei szezonnak vége, és nyilvánvalóan az emberek mindig többet várnak a csapattól, mint az előző éveben, de ez mindig más. Jött pár új ember és a légkör egyértelműen jobb lett, mint az előző évben, de nyilván ez normális számunkra. Karácsonykor mindenki sokkal boldogabbnak tűnik. Egy hosszú szezon végéhez értünk, és hamarosan mindenki kikapcsolódhat és pihenhet.”
Beszéljünk kicsit a következő évről, az elnökünk és Maurizio azt mondták, hogy mindenki keményen megdolgozott a fejlődésért a csapatban. Mit gondolsz, mire leszel képes jövőre?
“Mindannyian tudjuk, hogy hol szeretnénk lenni, a Ferrari nyerni szeretne, és ez nem lesz könnyű, úgy értem sok erős csapat van és mindegyiknek a célja, hogy versenyeket és bajnokságot nyerjenek. Az idei jobb évünk után többet szeretnénk a következőkben, de azért vagyunk itt, hogy versenyeket, bajnokságokat nyerjünk, így 100%-ot próbálunk nyújtani, hogy visszahozzok a bajnoki címet a Ferrarinak, de korai még ezt kijelenteni. A legjobbunkat nyújtjuk, de nem tudjuk irányatni azt, amit a többiek csinálnak, így folytatnunk kell a munkát, folyamatosan fejlődni, aztán meglátjuk hogyan végződik a szezon. Nincs itt az ideje, hogy találgassunk, várnunk kell még a téli tesztekig és az első versenyig.”
Előttünk a karácsonyi szünet. Mit fogsz csinálni karácsonykor? Csak otthon pihensz?
“Többnyire a családommal fogom tölteni az időt. Sajnos nincs túl hosszú szünetünk, már Januárban kezdődik a szezon, szóval pihenni fogok és felkészülni a következő évre.”
SAJÁT FORDÍTÁS! - FORRÁS: WWW.FORMULA1.FERRARI.COM