Miután az utolsó körben a pálya levágásával előzte meg Kimi Raikkönent, a versenybírák öt másodperces időbüntetéssel elvették Max Verstappen harmadik pozícióját. A versenyzőt és apját, Jos Verstappent mélységesen felháborította az eset, és nekiestek a stewardok testületének: a 20 éves holland idiótának nevezte az egyik felügyelőt, aki érzése szerint rá van szállva. Vasárnap este óta másról sem olvasni az F1-es sajtóban, mint Verstappen ügyéről: felszólaltak a paddock tagjai, és megírták véleménycikkeiket a szakújságírók. Az esetből kedvezően kijövő Kimi Räikkönen is nyilatkozott.
„Mindannyian tudjuk, hol a pálya széle. A stewardok munkájába azonban nincs belelátásom, nem láttam, mit csinált pontosan, így teljességgel a rossz embert kérdezték meg. A stewardok döntése az volt, amit helyesnek éreztek” – mondta az ESPN-nek Räikkönen. „Azt hiszem, mindannyian ismerjük a pályalimiteket. Bizonyos helyeken át lehet menni a fehér vonalon, de ha aközben csinálod, hogy megelőzöl valakit, utólag számolnod kell érte. Ezt is tudjuk mind. A csapatunk minden hétvégén elmagyarázza, hol fordulhatunk szélesebben, mint máshol. Mindannyian tudatában vagyunk.”
Räikkönen austini futama egy másik fontos pontjáról is beszélt: a verseny végéhez közeledve még második helyen haladt, de előzékenyen elengedte csapattársát, Sebastian Vettelt, mikor a német a közelébe ért:
„Az autóm egész nap nagyon jól működött, a gumik is kibírták, egyedül az üzemanyaggal kellett spórolnom, elég erőteljesen vissza kellett vennem. Amikor Sebastian utolért, simán elengedtem őt az 1-es kanyarban, aztán megpróbáltam meghúzatni magam vele az egyenesekben, hogy így spóroljak a benzinnel. Ez volt a verseny igazán trükkös pontja” – magyarázta Räikkönen, akinek a Vettellel együtt friss gumikon megérkező Verstappenre is figyelnie kellett.
Kimi a harmadik helyen végzett az Amerikai Nagydíjon, Austinban. De nem is akárhogyan. A verseny utolsó szakaszához közeledve világossá vált, hogy egy kiállásos stratégián van Kimi, ám a mögötte frissebb és gyorsabb szuperlágy gumikon egyre közelebb ért hozzá Sebastian Vettel és Max Verstappen. Természetesen csapattársának átadta a második helyét, mivel ő még versenyben van a bajnoki címért, ám Verstappennel már komolyabb feladata volt. Az utolsó körökben érte őt utol a holland versenyző, és pár kanyarral a leintés előtt Kimi, a már régóta használt gumikon megcsúszott és Verstappen megelőzte őt.
Ám itt jött a csavar. A Red Bull versenyzője az előzés közben négy kerékkel vágta le a kanyart és szabálytalanul szerzett előnyt az előzéshez. Ezt egyértelműen tiltják a szabályok, így a versenybírok elég gyorsan és következetesen hoztak döntést, melynek értelmében a holland pilótát öt másodperces büntetésben részesítették, így vissza kellett adnia Kiminek a harmadik helyet. Az osztrák csapat versenyzője ezalatt már a dobogós ceremóniára készült a pihenőben, de a szervezők értesítették Kimit, hogy mégis övé a harmadik hely, a váltás pedig kissé kínos lehetett a a Red Bull-os számára.
Sokan kétségbe vonták az FIA döntését, és más pilóták hasonló kanyarlevágásaival, pályalevágásaival jöttek, hogy őket miért nem büntették, ha Verstappent igen. Kimi és Max esete teljesen más volt, amellett, hogy előnyt szerezett, még pozíciót is nyert a pályalevágással, a többiek esetében ilyenről nem volt szó, itt most a pozíciószerzésen volt a hangsúly. Egyébként is, a szabály, az szabály! (Személyes véleményem!) A versenyt egyébként Lewis Hamilton nyerte meg Sebastian Vettel előtt.
KIMI RÄIKKÖNEN: (3. hely)
"Az autóm egész verseny alatt jól működött. Nagyon örültem, mert jó érzés volt vezetni. Éreztem, hogy megvan a sebességünk, és a gumik is egészen a végéig kitartottak. Ha jobb rajthelyről indulhattunk volna, biztosan jobb eredménnyel zártuk volna a hétvégét. A verseny utolsó szakaszában gyorsabbak is lehettünk volna, de spórolnom kellet a benzinnel, ez pedig sokat visszavett a tempónkból. A végeredmény lehetett volna jobb is, de mindkét autóval a dobogón végeztük, így hát nem lehetünk elégedetlenek. A következő versenyre megpróbálunk még erősebbek lenni. Ami Verstappent illeti, nem tudok hozzászólni az esethez, mivel ahol én voltam, onnan nem láttam mi történt."
Kimi az ötödik helyet szerezte meg az Amerikai Nagydíj időmérő edzésén, így a harmadik sorból vághat neki a magyar idő szerint, ma este 21:00-kor kezdődő futamnak. Íme Kimi nyilatkozata a tegnapi napról.
KIMI RÄIKKÖNEN: (5. hely)
"A kocsi ma volt a legjobb eddig az egész hétvégén. A pénteki edzések után változtattunk az autón, és az időmérőn jobban is éreztem magam benne. A maximumot hoztuk, és ez az ötödik helyre volt elég. Szerintem több is volt az autónkban, de a pálya egyes részein nehéz volt megfelelően vezetni. A kanyarokban kissé szenvedtem, néha jól sikerült egy kör, máskor pedig nem. Viszonylag jó időmérő volt, bár lehetett volna jobb is, viszont nem vagyok elégedetlen az eredménnyel. A rajt elég szoros lesz holnap, igyekszünk a lehető legjobban eljönni, aztán meglátjuk hogyan jutunk túl az első kanyaron."
KIMI RÄIKKÖNEN: (7. és 6. hely)
"Délelőtt az időjárás kissé megnehezítette a dolgunkat, de összességében rendben volt a mai nap. Szokásos pénteki napunk volt, próbáltunk minél több dolgot kipróbálni, amennyit csak lehetséges. Minden pálya lehet trükkös, ha gyorsan akarsz menni, de lehet fejlődni ezen a téren, de ez még csak az első nap volt. Nem tudjuk, hogy a többiek milyen munkát végeztek, de felesleges is találgatásokba bocsátkozni. Annyi biztos, hogy ma este még sok a tennivalónk."
A tengerentúlon folytatódik a 2017-es Forma-1-es szezon, egészen pontosan az Egyesült Államokban, Austinban. Az időeltolódás miatt inkább a következő napokon várható friss hírek, események közlése az oldalon, így a csütörtöki napról most hozom a nyilatkozatot, képeket.
KIMI RÄIKKÖNEN:
„Holnap meglátjuk mennyire vagyunk versenyképesek. Nem látom okát annak, hogy ne lennénk erősek ezen a pályán, de nyilván meg kell várnunk hogyan alakul a hétvége. Jobban össze kell hangolnunk bizonyos dolgokat, már a hétvége elején, és biztos vagyok benne, hogy jók lehetünk. Az elmúlt versenyeken voltak gondjaink, de ne feledjük el, hogy mindegyik alkalommal volt egy Ferrari az első sorban az időmérőn. Ezért a légkör és a hozzáállás nem változott a csapatban, és nincs is miért változnia. Nyilvánvalóan meg kell értenünk miből fakadnak a problémák, ki kell javítanunk illetve minimalizálni azokat, és első sorban be kell fejezni a versenyeket, különben nagy árat fizetünk érte. De ez mind része a versenyzésnek, nem ez az első és az utolsó sem, hogy előfordul. Tovább is egy csapatként dolgozunk, most pedig még inkább.”