Hivatalos: Elhalasztják a bahreini és vietnámi versenyt is2020.03.13. 14:55, Aliz
Az Ausztrál Nagydíj pénteki törlése után újabb két verseny marad el a Forma–1-ben. Bahrein és Vietnám nagydíját is elhalasztották a koronavírus miatt.
Hivatalossá vált, hogy május végéig semmiképpen sem indulhat útjára a Forma–1 2020-as szezonja. Az F1 közleményben jelentette be, hogy sem a március 22-ére, sem az április 5-ére tervezett eseményét nem fogja megtartani, vagyis a nemrég zárt kapussá nyilvánított Bahreini Nagydíjat és az első F1-es Vietnámi Nagydíjat is elhalasztják, bizonytalan ideig.
Az F1 által kiadott közlemény kiemeli, döntésüket az FIA-val és a helyi szervezőkkel és szövetségekkel való egyeztetés után hozták meg. „Az Ausztrál Nagydíj törlése után, a koronavírus terjedése kapcsán kialakult képlékeny helyzetre való tekintettel a Forma–1, az FIA és a szervezők az utazó személyzet, a bajnokság résztvevői és a szurkolók biztonsága érdekében határoztak így. A Forma–1 és az FIA a vietnámi és bahreini szervezőkkel közösen továbbra is vizsgálja, hogy megtartható lehet-e a versenyük egy másik időpontban, amennyiben a helyzet javulni fog” – írták.
A sportág vezetői kiemelték, legkorábban május végén, Európában tervezik elkezdeni az idei szezont, ám hogy valóban így lesz-e, az a vírushelyzet alakulásán fog múlni. Ezzel tulajdonképpen azt is megerősítették, hogy a május elején egymást követő hétvégékre tervezett Holland és Spanyol Nagydíjak időben történő lebonyolítására sem számíthatunk a koronavírus európai terjedése miatt.
Miközben a döntéshozók Melbourne esetében a futam törléséről határoztak, Bahrein és Vietnám előtt az április 19-ére tervezett, de már év elején elhalasztott Kínai Nagydíjhoz hasonlóan nyitva hagyták annak lehetőségét, hogy a szezon végén versenyt tartsanak. Ross Brawn, az F1 sportigazgatója Ausztráliában elmondta, a bajnokság teljes újjáépítésén dolgoznak jelenleg, és utalt rá, hogy komoly programváltozásokra van kilátás az év második felében. Szerinte ezzel már a csapatok is tisztában vannak, és elfogadják, hogy a futamok törlésével járó jelentős bevételkiesés csak úgy kozmetikázható, ha áldozatot vállalnak a menetrend alakítása során.
A hivatalos versenynaptár szerint május 24-én a Monacói Nagydíjnak, június 7-én pedig az Azeri Nagydíjnak kellene következnie, ám Hollandia és Spanyolország esetében még nem tettek bejelentést a futam halasztásáról. Egyes források szerint ezzel áprilisig kivárnának.
FORRÁS: M4SPORT.HU
Törölték az Ausztrál Nagydíjat!2020.03.13. 14:45, Aliz
Aki tegnap este/éjjel figyelemmel követte az oldal Facebook oldalát, már bizonyára értesült a következő hírekről.
Bár csütörtökön az egész mezőny elutazott Ausztráliába a 2020-as szezonnyitóra, nem kellett sokáig várni, hogy a koronavírus megjelenjen a melbournei paddockban is. Az egyik csapat tagjánál mutatták ki a vírust, később a McLaren vissza is lépett a hétvégén való szerepléstől.
Ezután több embert is vizsgálni kezdtek, de miután egy pozitív teszt született a Forma-1 vezetősége egyből mérlegelni kezdte a hétvégi programok további lebonyolítását. Hosszas várakozás, tárgyalás után péntek reggel, az első szabadedzés előtt alig pár órával jelentették be, hogy eltörlik az Ausztrál Nagydíjat.
A BBC értesülései szerint Kimi még a hivatalos bejelentés előtt elindult haza, Európába, Sebastian Vettellel együtt.
Sokan úgy vélik, hogy már el sem kellett volna utazni a mezőnynek Ausztráliába, főleg, hogy hetekkel, napokkal ezelőtt olvasni lehetett már arról, hogy számos sportrendezvényt mondanak le a vírus terjedése miatt.
FORRÁS: FORMULA1.COM
Hatással lehet a tűzvész az Ausztrál Nagydíjra?2020.01.11. 21:11, Aliz
Az Ausztráliában pusztító tűzvész nem fogható egyetlen természeti katasztrófához sem, mely az elmúlt években történt, de vajon lesz-e ennek hatása az F1-es szezonnyitóra? A nagydíj elnöke válaszolt.
Ausztrália keleti partjain elképesztő tűzvész pusztít, mely óriási hatással van a helyi élővilágra, tudósok becslései szerint nagyjából félmilliárd állat és növény pusztulását eredményezték ez idáig a perzselő lángok.
Az F1-es mezőny egyetlen ausztrálja, Daniel Ricciardo már az overallját is árverésre bocsátotta, a befolyó összeget pedig a tűzvész károsultjainak fogja adományozni, mindemellett segélyszervezeteknek is pénzbeli támogatást nyújtott már a perth-i születésű Ricciardo.
Joggal merülhet fel ezek után a kérdés, hogy vajon a március 15-én esedékes szezonnyitó, amely történetesen pont az Ausztrál Nagydíj, nem lesz-e érintett. A helyi nagydíj elnöke válaszolt a kérdésre a PA Sportnak.
„Magát Melbourne-t nem fenyegeti a tűz, mivel az sokkal keletebbre pusztít. Legalább 2-300 kilométerre vagyunk a lángoktól” – mondta Andrew Westacott.
Azonban a veszélyt nem pusztán maga a tűz, hanem az általa kibocsátott füst is okozhatja, hiszen például a főváros, Canberra levegőjének minősége – amely 600 km-re fekszik a lángoktól – jelentősen leromlott.
„Sok múlik a szélirányon, hogy nagyon, vagy csak kicsit romlik majd a levegő minősége. Viszont mivel a versenyre csak két hónap múlva kerül sor, ezért úgy gondoljuk, hogy addigra megoldódik a helyzet és ugyanúgy készülünk a rendezésre, mint bármelyik másik évben.”
FORRÁS: FORMULA.HU
Képzelt riport egy világbajnokságról2020.01.01. 16:47, Aliz
Milyen jól csengő mondat: Kimi Raikkönen bajnokesélyesnek tűnt. Ezt jogosan mondhatnánk a 2019-es szezont követően, ha megnézzük mi is zajlott a középmezőnyben. A formula.hu egy érdekes összeállítást csinált a tavalyi évről, csak éppen figyelmen kívül hagyva benne a három élcsapatot. Ha jobban megnézzük és visszaemlékezünk az egyes futamokra, jól látható, hogy az igazi és érdekfeszítő csaták többsége bizony a kisebb csapatok között zajlott. Így a nagyobb kép helyett most vessünk egy pillantást a kisebb, de nagy izgalmakat és fordulatokat hozó középmezőny szezonjára.
Így nézne ki a bajnokság a szezon befejeztével:
Néhány statisztikai érdekesség:
A részletes, szöveges elmezést megtaláljátok a formula.hu weboldalán.
Köszönet az érdekes összeállításért a formula.hu-nak. Egy izgalmas szezont láthattunk volna 2019-ben, ha így történtek volna az események, de bízzunk benne, hogy az idei év sokkal jobb lesz, és Kimi valamint az Alfa is fel tudja majd venni a versenyt a többiekkel, sokkal nagyobb sikerrel!
Bajban az Alfa Romeo? Megbukott a törésteszten az új autó2019.12.18. 18:15, Aliz
Rossz hírek érkeznek Kimi Räikkönenék 2020-as új autójáról. Első nekifutásra megbukott a törésteszten, és a probléma komolyabb lehet a megszokottnál.
Hiába hangolódik már mindenki a karácsonyra, a Forma–1-es csapatoknál még az év ezen szakában is gőzerővel zajlik a munka. Az új autó fejlesztésére az egyre hosszabbá váló szezonok miatt egyre kevesebb idő marad a téli szünetben. Miközben a Ferrari a múlt héten elhintette, hogy már a törésteszteknél tart, a Red Bull tanácsadója pedig azzal dicsekedett, hogy a szokásos ütemtervükhöz képest két hét előnyben vannak, az Alfa Romeo helyzete a jelek szerint nem ennyire jó.
A német Motorsport-Magazin megtudta, hogy Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi 2020-ra tervezett masinája elsőre megbukott az FIA egyik hivatalos töréstesztjén.
A svájciak a múlt hét kedden a hinwili gyárukban tették próbára az új vázat egy statikus törésteszten. A karosszériájuk ezt kiállta, így átszállították az olaszországi Milánóba, ahol az FIA által hitelesített három tesztlabor egyike üzemel. Itt már a dinamikus törésteszt következett, melynek során az autót nagy erővel falnak vágják, hogy lássák, bírja-e a szabályok által előírt terhelést. Az Alfa Romeo nem bírta.
Habár abban önmagában semmi rendkívüli nincs, ha egy autó elsőre nem állja ki a próbát, a német lap szerint ezúttal komolyabb lehet a probléma. Nem arról van ugyanis szó, hogy (mint a legtöbb esetben) pár apró módosítással szabályossá lehet tenni a karosszériát, az a frontális teszt során teljesen összetört. Most ennek tudatában kell átalakítaniuk a második vázukat. A lap szerint ez nem lesz egyszerű. Egy komolyabb törés akár három-négy héttel is visszavetheti egy autó fejlesztését az előzetes tervekhez viszonyítva.
A csapatoknak ugyanakkor nincs választásuk. Évekkel ezelőtt a vonatkozó szabályokat a tesztekre is kiterjesztették, vagyis a korábbi gyakorlattal ellentétben már nem elég csak a szezonnyitóra szabályossá tenni az autókat, azok már a téli teszteken is csak akkor vehetnek részt, ha minden biztonsági előírásnak megfelelnek, s a karosszériájukat hitelesítette az FIA.
FORRÁS: M4SPORT.HU
|