8. hely a Brit Nagydíjon2019.07.14. 19:36, Aliz
https://i.imgur.com/9bxN9nX.png
Kimi a 12. helyről rajtolva a nyolcadik helyen ért célba a Brit Nagydíjon. A verseny, mondhatni, hogy hosszú idő után talán a legizgalmasabb csatákkal tarkította a nézők délutánját. A futamot Lewis Hamilton nyerte Valtteri Bottas és Charles Leclerc előtt. Kimi emellett a verseny előtt még vezethette a legendás Alfetta autót a 70. Brit Nagydíj alkalmával.
KIMI RÄIKKÖNEN: (8. hely)
"Nagyon jó volt vezetni a 1950-es Alfettát, egy kicsit hangos volt, lehet kellet volna füldugót vinnem magammal. De remek volt. A nyolcadik helyet pozitívan fogjuk fel. Az autó ma jól működött a kanyarokban, de az egyenesekben még hiányzott egy kis tempó. A végén Kvyat ellen védekeztem úgy, hogy igyekeztem az előttem lévőhöz DRS zónán belül maradni. Nem volt könnyű hétvége, de a pontszerzés jó."
FORRÁS: SAUBER-GROUP.COM / SAJÁT FORDÍTÁS
Legendás Alfa Romeóval vezeti fel a mezőnyt Räikkönen vasárnap2019.07.12. 19:27, Aliz
https://i.imgur.com/5SNajNO.png
A Forma–1 történetének első domináns autójával fogja fölvezetni a mezőnyt Kimi Räikkönen a vasárnapi Brit Nagydíj előtt.
Nem akármilyen megtiszteltetés érte 2007 világbajnokát. Csapata, az Alfa Romeo Silverstone-ba szállította a sorozat történetének egyik legsikeresebb autóját, az 1950-es és 1951-es bajnokságot domináló „Alfettát”, hogy Kimi Räikkönennel a volánnál a Forma–1-es világbajnokság legelső futamának helyszínén megidézzék kicsit a kezdeteket.
A Brit Nagydíj vasárnapi versenyzői parádéjára Räikkönen fölvezetésével kerül majd sor. A mezőny korelnöke az Alfa Romeo 159-es modellt fogja vezetni, amely az 1950. május 13-i első F1-es futam győztese, Giuseppe Farina által használt 158-as gép továbbfejlesztett (1951-es) változata. Mindkét modellt egyszerűen csak „Alfetta” néven emlegették. A 158-assal Farina 1950-ben elsöprő sikert aratott: a pole pozícióból rajtolt, és a győzelem mellé a verseny leggyorsabb körét is begyűjtötte. Év végén pedig világbajnokká koronázták.
Az Alfettát még a II. világháború előtt, 1938-ban tervezték, 1,5 literes, soros 8 hengeres motor hajtotta, összesen 54 futamából 47-et megnyert, 1950-ben valamennyi versenyen ezzel diadalmaskodtak (leszámítva a bajnokságba tartozó Indy 500-ast, ahol nem indultak). A második változata, a 159-es aztán 1951-ben hasonlóan sikeres volt, az Alfa nyolcból négy versenyt nyert, és Juan Manuel Fangio világbajnoki címét ünnepelte.
A vasárnap Räikkönen által kormányzott autót egyenesen az Alfa Romeo milánói múzeumából szállították Silverstone-ba. 450 lóerős teljesítményre és 9300-as percenkénti fordulatszámra volt képes fénykorában, összesen 710 kilogrammot nyomott, és 305 kilométer/órás tempóra tudott gyorsulni.
FORRÁS: M4SPORT.HU
3. hely Angliában2018.07.08. 20:39, Aliz
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/07/08/592K_pkiv_g_s.jpg
Egy nagyon izgalmas versenyen vagyunk túl, mellyel lezárult a Forma-1 első hármas hétvégéje. Kimi a harmadik helyen ért célba, de egy nagyon mozgalmas versenyen van túl. Sajnos a rajtot követően hibázott egyet és megpördítette Lewis Hamiltont, amiért egy 10 másodperces büntetést kapott. Büntetését letöltve eléggé nagy hajrába kezdett, és szép előzéseket bemutatva hamar az élmezőnybe került. Majd a Safety Car-t követően jól jött ki a lépés számára is, és az utolsó körökben nagyszerű teljesítményt nyújtva, jobb gumikon a korábbiaknál is szebb előzéseket bemutatva visszatért a harmadik helyre. A versenyt egyébként Sebastian Vettel nyerte meg, a második Lewis Hamilton lett.
Nyilván a hiba nem jött jól, de benne van sajnos ez a versenyzésben. A Mercedes főnöke (Toto Wolf) és James Allison, illetve Hamilton is megemlítette, hogy ez taktika lehetett (a kiütés) - ami egyébként második alkalommal fordul elő mecedeses és ferraris pilóta között - és szerintük ez a büntetés sem volt elegendő. De, szerintem (!) minden józan ésszel gondolkodó személy felfoghatná, hogy előfordulnak ilyen esetek az autósportban, nem ez volt az első és az utolsó sem. Ami miatt még idegesítőbb lehet ez a hozzáállás a Mercedes részéről az az, hogy Kimi elismerte hibáját, és vállalat a következményt, tudta, hogy megérdemelte a büntetést. A Mercedes tanulhatna a finntől sportszerűség terén, a köpködés helyett! (Elnézést a személyeskedés miatt!)
KIMI RÄIKKÖNEN: (3. hely)
"A rajtom nem volt tökéletes, a harmadik kanyarban blokkoltak a kerekeim, vesztettem a tapadásból és már nem tudtam lelassítani úgy, ahogyan szerettem volna. Ezért sajnos hozzáértem Lewsihoz, ő pedig megprödült. 10 másodperces büntetést kaptam emiatt, és annak letöltése után nem volt egyszerű a versenyem. Nehéz volt előzni, és sokat kellett időznöm a Red Bullok mögött. Mikor nem volt előttem senki rendben volt a sebesség, de mikor elém kerültek ismét, olyan volt, mintha hatással lettek volna a kocsimra, jobban, mint a Mercedesek. Nagyon sok leszorítóerőt vesztettem, amit a kocsi egyensúlya bánt. Gyorsabbak voltunk, de nehéz volt velük felvenni a versenyt. Nagyon szoros verseny volt az elejétől a végéig. Miután sikerült legyőznünk őket, meg tudtam előzni az egyik Mercedest. Nem volt könnyű napunk, de a legjobb formámat igyekeztem nyújtani, hogy visszatérjek az élmezőnybe."
FORRÁS: FORMULA1.FERRARI.COM / SAJÁT FORDÍTÁS
Brit Nagydíj - Péntek2018.07.06. 21:14, Aliz
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/07/06/188K_pkiv_g_s.jpg
A hármas versenyhétvége utolsó versenyéhez értünk, a Brit Nagydíjhoz. A mai napon már megtartották az első két szabadedzést Silverstoneban, ahol Kimi az ötödik és a negyedik helyen végzett. Bár tudjuk, ennek még sok jelentősége nincsen, de íme a nyilatkozata máról:
KIMI RÄIKKÖNEN: (5. és 4. hely)
"Normális pénteki nap volt a mai. Sok dolgot kipróbáltunk, több megoldási lehetőséget, és annyi tapasztalatot igyekeztünk szerezni, amennyit csak lehetett. Nyilván van még tennivalónk, de eddig minden rendben alakult. Az újraaszfaltozása miatt kissé egyenetlen a pálya néhány helyen, de valójában a pálya egész részén érezni a rezgést. Ez így kicsit viccesen hangzik, de jobb így a pálya, mint azelőtt. A pályának sok jó része van, és a tapadás is elég sokat javult az új burkolat miatt. Nem tudom, hogy az új DRS zónával lesz-e lehetőség az előzésre, szerintem ez attól függ, hogy az autód mire képes és mire nem. Bezártam a hátsó szárnyat az edzés alatt, és eléggé bonyolult nyitva tartani és nem biztos, hogy lesz jelentősége mért körön. De holnap meglátjuk, hogy mire is vagyunk képesek."
FORRÁS: FORMULA1.FERRARI.COM / SAJÁT FORDÍTÁS
3. hely Nagy-Britanniában2017.07.16. 19:09, Aliz
Kimi a harmadik helyen ért célba a Brit Nagydíjon. Úgy tűnt sikerül megtartania második helyét Valtteri Bottasszal szemben, de néhány körrel a verseny vége előtt, defektet kapott és gumicserére kényszerült. Szerencse a balszerencsében, hogy csak egy pozíciót vesztett emiatt, hiszen Verstappen, pont ugyan ettől tartva, szintén kereket cserélt, valamint Sebastian Vettel is hasonlóan járt, mint Kimi. A versenynaptárban a magyar futam következik, melyet két hét múlva, július 30.-án rendeznek meg Mogyoródon.
KIMI RÄIKKÖNEN: (3. hely)
"Nem volt rossz a versenyem, egészen a végéig. Olyan probléma adódott a bal első gumival, melynek nem nagyon volt jele: a levegő az abroncsban maradt, de a gumi része levált. Elég rosszul jött, mert enélkül a második hely meglett volna, és megérdemeltünk volna egy jobb eredményt. Változtattunk pár dolgot az autón, és úgy tűnt, hogy beváltak. Ha ez így működik, akkor elégedett lehetsz és könnyedén versenyezhetsz, remélhetőleg a további versenyeken is így lesz ez. Habár ma egy kicsit elmaradtunk sebesség terén a riválisainktól. A tőlünk telhetőt megtettük, de még dolgoznunk kell rajta, hogy az ehhez hasonló pályákon utol tudjuk érni a mercedeseket. Nem erősségünk a brit pálya. Kíváncsian várom milyen lesz a következő verseny, úgy vélem a hungaroringi aszfalt jobban feküszik az autónknak."
FORRÁS: FORMULA1.FERRARI.COM / SAJÁT FORDÍTÁS
|