Oldalinfó
Nyitás: 2012.07.02.
Szerkesztő: Aliz
Designer: Linda
Téma: Kimi Räikkönen / F1
Köszönet: Linda
Szolgáltató: G-Portál

KIMI HIVATALOS INSTAGRAM OLDALA

 
Chat

 
Elite
 
Partnerek
    

Várakozik: -

Szabad hely:
12/5

EGYETLEN FELTÉTEL VAN:
LEGYEN KINT A TE OLDALADON IS AZ ÉN OLDALAM!

 
Látogatók
Indulás: 2014-10-18
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
News

4. hely Oroszországban

2018.09.30. 20:38, Aliz
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/09/30/245K_pkiv_g_s.jpg

Kimi a negyedik helyről rajtolhatott az Orosz Nagydíjon, és a versenye sem alakult másként - egyébként is egy nem túl eseménydús futamon vagyunk túl - így a negyedik helyen zárt a finn. A versenyt egyébként Lewis Hamilton nyerte meg Valtteri Bottas és Sebastian Vettel előtt. Kimi ezzel visszacsúszott a negyedik helyre a pontversenyben. Következő hétvégén tovább folytatódik a szezon Japánban.

KIMI RÄIKKÖNEN: (4. hely)
"Nem sok minden történt ma a versenyen, a futam nagy részében csak egyedül autóztam. Sajnos erre számítottunk. Az autó kezelhetősége eléggé rendben volt, az első szett gumikon kissé szenvedtünk, de a második etapban a lágyakkal már jobban ment az autó. Sajnos tegnap az időmérőn nem voltunk elég gyorsak, így ma nehéz volt előzni."

FORRÁS: FORMULA1.FERRARI.COM / SAJÁT FORDÍTÁS

Orosz Nagydíj - Péntek

2018.09.28. 19:42, Aliz
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/09/28/802K_pkiv_g_s.jpg

Eddig úgy tűnik a Ferrari a harmadik erő az Orosz Nagydíj hétvégéjén, legalábbis a második szabadedzés eseményei alapján. Ám ez még nem sokat jelent, holnap már talán jobb rálátást kapunk az erőviszonyokra.

Kimi Räikkönen szerint hiba lenne bármilyen következtetést levonni a nyitónapjukból. „Tesszük, amit mindig szoktunk. Nem értem, az embereknek miért olyan fontos a gyors pénteki köridő. Ha megnézzük az összes pénteket, kiderül, hogy nem mindig az volt a helyzet, ami péntekenként. Kipróbáltunk dolgokat, és majd meglátjuk, mi történik, ha holnap elkezdjük a normál munkát. Az időmérőn fog kiderülni, hogy ez elég-e, vagy sem. Nem egyszerű gyorsnak lenni ezen a pályán, és nehéz megtalálni az utolsó tizedet is” – nyilatkozta a finn.

FORRÁS: M4SPORT.HU


KIMI RÄIKKÖNEN:
"A pénteki napokon általában eléggé nehéz a gumikkal bánni, aztán a körülmények egyre jobban javulnak, a pálya felgumizódik és jobb lesz a tapadás. Ma olyan körülmények fogadtak minket, mint amire nagyjából számítottunk is. Nem tulajdonítunk nagy jelentőséget a köridőknek, inkább több dologgal kísérleteztünk és ezekből tanulni igyekszünk. Nyilván van még min dolgozni és fejlődnünk is kell, de ez normális ilyenkor. Meglátjuk, hogy a holnap mit hoz majd, amikor mindenki a maximumon fog vezetni."

FORRÁS: FORMULA1.FERRARI.COM / SAJÁT FORDÍTÁS

Jöhet a négyszakaszos időmérő?

2018.09.24. 16:10, Aliz
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/09/24/469K_pkiv_g_s.jpg

Német sajtóértesülés szerint jövőre megváltozhat az időmérők képe: jelenlegi három helyett négy szakasz alkothatja őket. Az utolsó etapban a tervek szerint a nyolc leggyorsabb versenyző küzdhet a rajtelsőségért.

Az utóbbi időben többször szóba került már a versenyhétvégék formátumának átalakítása, a radikálisabb módosítási javaslatokat azonban (a pénteki programok törlése, szombati időmérős futam bevezetése) ejtették/jegelték a sportág irányítói. Apróbb változtatásokat azonban végrehajtanának, hogy növeljék az izgalmakat, látványosabbá tegyék a programot.

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint az egyik ilyen módosítás az időmérő edzést érintheti, ami már 2019-ben átalakulhat. A német lap úgy tudja, a tervek szerint a jelenlegi három helyett négy szakaszra oszthatják majd a kvalifikációt.

Az első három etapban (Q1, Q2, Q3) négyen-négyen esnének ki, így az utolsóra a nyolc leggyorsabb marad „játékban” (itt jelenleg tíz pilóta küzdhet a rajtelsőségért). A lap arról nem ír, a módosítással hosszabb lesz-e a kvalifikáció, vagy az egyes szakaszok rövidülnek és marad a jelenlegi időtartam, és arról sem esett szó, változik-e a gumiabroncsokkal kapcsolatos szabály.

A most használatban lévő rendszert ugyanis az utóbbi időben emiatt kritizálták, hiszen azok a középmezőnybeli versenyzők, akik bejutnak a Q3-ba azzal a gumival kénytelenek rajtolni, amivel a Q2-ben a leggyorsabb körüket futották – ez értelemszerűen rendre az elérhető leglágyabb keverék. Ezzel szemben a 11. helyezéstől lefelé szabadon választhatnak, és így nem ritka, hogy jobb taktikájuknak köszönhetően előnyben vannak, noha az időmérőn lassabbak voltak.

Nem lenne tehát meglepő, ha ez a rendszer valamelyest módosulna. Ellenben a pontozási szisztémával, ami szintén az Auto Motor und Sport információi szerint 2019-ben változatlan marad. Amennyiben módosult volna, több pilóta jutott volna bajnoki egységekhez a futamok során, az illetékesek ugyanis a pontzóna kibővítéséről tárgyaltak (15, vagy akár teljes, 20 fősre).

FORRÁS: M4SPORT.HU

A Ferrari nélkül, napok alatt megegyezett Räikkönen a Sauberrel

2018.09.24. 16:01, Aliz
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/09/24/772K_pkiv_g_s.jpg

Mindössze pár nap alatt, a Ferrari mindenféle segítsége nélkül ütötte nyélbe Kimi Räikkönen a kétéves megállapodását a Sauberrel. Steve Robertson és Frédéric Vasseur a tárgyalásaik folyamatába is bepillantást engedett.

Amikor a Sauber bejelentette, hogy 2019-től kétéves szerződést írt alá Kimi Räikkönennel, még azt hihettük, a Ferrari partnercsapatához küldve próbálta kiengesztelni a világbajnokot azok után, hogy Charles Leclerc-t választotta helyette. Csak Szingapúrban derült ki, hogy valójában másképp történt: a finn nem arra a helyre érkezett a hinwiliekhez, amelyről az együttműködési megállapodásuk értelmében a Scuderiának joga van rendelkezni, valójában a Sauber és a versenyző kereste és akarta az együttműködés lehetőségét.

Elsőre az is meglepetésként hathatott, hogy Räikkönen nem a visszavonulás mellett döntött, miután megtudta, hogy a Ferrarinál nincs jövője. Menedzsere, Steve Robertson az Autosportnak felfedte a versenyző motivációját. „Kimi F1-es autót akar vezetni, mert szereti. Az emberek talán meglepődtek, mert azok után, hogy éveken át a Ferrarinál versenyzett, arra számítottak, hogy visszavonul, felül a jachtjára, és élvezi az élete hátralévő részét. De ő szereti vezetni az F1-es autókat, ettől érez bizsergést. Kimi szeret a határon lenni, és ha nem teheti ezt, akkor krosszmotorozik. A csúcsot viszont ez jelenti számára” – magyarázta el, miért a folytatás.

Bár a Sauberrel kapcsolatban már korábban is hallhattunk pletykákat, Robertson megerősítette, csak a Ferrari döntése után került képbe náluk a svájci csapat. „Amikor megtudtuk, hogy a Ferrarinál nem kerül sor a hosszabbításra, egyből egy megállapodást akart. Olvastam sztorikat erről, de sosem beszéltünk erről a lehetőséggel korábban, mert amíg a Ferrari lehetősége nyitva van, el sem gondolkodsz ezen” – magyarázta.

Szavait a Sauber csapatfőnöke, Frédéric Vasseur is megerősítette. „Egyáltalán nem voltunk kapcsolatban akkoriban, az csupán paddockbeli pletyka volt. Abban a pillanatban, hogy a Ferrari meghozta a döntését, és világossá vált, hogy Charles távozik, megkezdtük az egyeztetést Kimivel, aki elérhetővé vált.”

Ebben Beat Zehnder volt a finn segítségére, aki már 2001-es sauberes debütálásakor is Hinwilben dolgozott. Räikkönen először nála érdeklődött a lehetőségekről. „Kapcsolatban állt Beattel, de csak úgy, ahogyan én Cyril Abiteboullal és más emberekkel a paddockban: mert régóta ismerték egymást. A tárgyalást nem kezdtük korábban, mert számomra nem volt világos, maradni fog-e a Ferrarinál, és nem akartam zavart kelteni. Tudtam jól, hogy a Ferrari döntésén fog múlni.”

Mint Vasseur elárulta, a Ferrari nem segített versenyzőjének a Sauber-megállapodás létrejöttében. „Ők egyáltalán nem folytak bele. Biztos vagyok benne, hogy örülnek a helyzetnek, mert jó kapcsolatban vannak Kimivel – ahogyan azt Maurizio (Arrivabene) is mondta, még mindig családtagnak tekintik őt. Annak is örültek, hogy Kimi talált helyet máshol, és hogy boldog lesz ezzel az új projekttel. De semmilyen módon nem folytak bele a köztünk zajló egyeztetésekbe.”

Sok idejük amúgy sem lett volna belefolyni: Räikkönenéknek elég volt két találkozó és pár nap, és már nyélbe is ütötték a dolgot. „Részletekbe nem bocsátkoznék, de nagyon simán ment az egyeztetés. Kétszer találkoztunk, és már készen is voltunk” – mesélte. „Együtt kávéztunk, és megkérdeztem tőle: Mit szeretnél csinálni? Erre ő: »Versenyezni akarok.« Azt mondtam: »Én is, akkor csináljuk meg!«”

Hogy Räikkönen közös múltjuk, Hinwili barátai és a csapat javuló háttere miatt mondott igent, azt Vasseur szerint az is bizonyítja, hogy voltak anyagi szempontból kecsegtetőbb lehetőségei is. „Szerintem kapott a miénkénél nagyobb ajánlatokat is. Mi pénzügyi szempontból nyilván erőfeszítéseket tettünk ezért, ám szerintem neki nagyobb erőfeszítéseket kellett tennie, és ez is a motivációját bizonyítja. Már az első találkozón meggyőzött engem a motivációjáról, mivel csak a lényeges kérdésekre összpontosított: »Mi a helyzet a szimulátorral?« »Milyen a kapcsolatunk a Ferrarival?« »Hogyan irányítjuk a csapatot?« »Ki lesz a vezető mérnöke?« »Hol tartunk a jövő évi autónkkal?« Csak a teljesítménnyel kapcsolatos kérdések foglalkoztatták. Tetszett a hozzáállása, és tudom, hogy ha így áll hozzá, akkor nagyon támogatni fog minket.”

Räikkönen számára az is könnyebbség lesz a Saubernél, hogy Hinwil egy kőhajtásnyira van svájci otthonától, így még aktívabban kiveheti a részét a csapat életéből, mint a Ferrarinál. Vasseur szerint tisztában van az átalakuló csapat helyzetével és projektjük részleteivel. „Elmondtam neki, hogy még nem vagyunk stabilak, még tart az átszervezés, építjük a csapatot, és hogy muszáj vonzóvá válnunk a szponzorok, de mindenki számára. Mondtam, hogy teljes elköteleződésre van szükségünk a csapat tetején állók részéről, beleértve a versenyzőket is. Ő erre azt mondta nekem: »Én nem csinálok semmit, aminek nincs haszna.« Imádja a versenyzést, és szerintem élvezni fogja ezt. Így több időt tölthet a csapattal, eljöhet a gyárunkba. Amikor legelőször beszéltünk, azt mondta, át tud jönni a gyárba. Szeretne egy projekt része lenni, és talán velünk ez könnyebb, mint máshol.”

A „Jégember” döntését nagyban megkönnyítette, hogy a Sauber mögött biztos befektetők állnak, továbbá az Alfa Romeóval kötött megállapodás is erősítette helyzetüket. Emellett Simone Resta lett a gárda technikai igazgatója, akit jól ismer már a Ferraritól, ahol korábban főtervezőként dolgozott. „Mi már hónapok óta a jövő évi autóra fókuszálunk, ami teljes egészében Simone irányítása alatt készül. Ez is meggyőzte Kimit, és az is, hogy korán kezdtük a 2019-es autót – korábban, mindenki másnál.”

Vasseur szerint az együttműködés mindkettejük számára izgalmas és nagy lehetőség. „Motiválja a versenyzés, amit az utóbbi hétvégéken is bizonyított, emellett az érkezése a cégünk fejlődésének is jót fog tenni” – tekintett előre a csapat első embere.

FORRÁS: M4SPORT.HU

Häkkinen: Räikkönen még mindig sikeréhes

2018.09.21. 13:02, Aliz
http://www.kepfeltoltes.eu/images/hdd1/2018/09/21/326K_pkiv_g_s.jpg
Az 1990-es évek végén két világbajnoki címet szerző Mika Häkkinen szerint két dolgot is bizonyít az, hogy honfitársa, Kimi Räikkönen a Sauberhez igazolt: látszik, hogy a finn még mindig élvezi a vezetést és a versenyzést, valamint az is, hogy a csapatnak nagyon komolyak a tervei.

Noha korábban pletykáltak róla, a többség alaposan meglepődött, amikor bejelentették, Räikkönen bár elhagyja a Ferrarit, magának a Forma–1-nek nem fog búcsút inteni, hiszen 2019-ben és 2020-ban a Sauber versenyzője lesz. Honfitársa, a királykategória eseményeit ma már „kívülről”, szakértőként figyelő Mika Häkkinen legutóbbi cikkében arról ír, mindez két dolgot erősített meg.

„Kimi továbbra sem veszítette el a vezetés iránti szenvedélyét, a csapat pedig ambiciózus” – kezdte a korábbi McLaren-pilóta, aki csapatával 1998-ban és 1999-ben ért föl a csúcsra, majd 2001-es visszavonulását követően pont Räikkönen vette át a helyét.

„Amikor F1-es versenyző vagy, minden nap úgy kelsz föl, hogy tudod, mit akarsz elérni a versenyeken. Ez idővel egyfajta megszállottsággá válik, folyamatosan hajtod magad, hogy jobb eredményeket ér el magadnak és a csapatod számára. Ha egy reggel úgy kelsz föl, hogy már nem vagy éhes a sikerekre, akkor eljött az ideje annak, hogy abbahagyd a versenyzést. Én 2001-ben hagytam abba, amikor még csak 33 éves voltam, Kimi viszont úgy döntött, 40 éves koráig versenyezni fog” – magyarázta.

„Még mindig éhes a sikerre, és ez itt a legfontosabb. Egészen egyszerűen szereti ezt a munkát. A sebessége még mindig rendben van – a második szingapúri szabadedzésen ő volt a leggyorsabb – és egy olyan csapathoz csatlakozik, ami vele akar dolgozni. Ez egy nagyszerű hír a Forma–1 számára” – hangsúlyozta a 49 éves expilóta.

„Kimi a Saubernél kezdte a pályafutását. Az utóbbi években nehéz időkön mentek keresztül, de vágynak arra, hogy építhessenek az idei eredményekre. Csak egy éve tettek szert az Alfa Romeo támogatására, a tulajdonosuk nagyon ambiciózus, és akarják, hogy Kimi megmutassa, hogyan fejlődhetnek tovább, és léphetnek a következő szintre. Ez nem azt jelenti, hogy majd győzelmeket szereznek, néha azonban roppant kielégítő lehet az is, ha segítesz egy csapatnak a fejlődésben, pontokat szerzel, és néha ráijesztesz a nagyokra. Érdekes lesz nézni” – zárta gondolatát.

FORRÁS: M4SPORT.HU

 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!